نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 13:17

آغوش باز حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای عزاداران حسینی

شیراز- همزمان با عاشورای حسینی حرم مطهر «احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع)» مامن عاشقان ائمه اطهار (ع) شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز عاشورای حسینی در سومین حرم اهل بیت (ع) در استان فارش شور و نوایی خاص برپا شده و هر گوشه از شهر را که مشاهده کنی نقشی از عزاداری امام حسین (ع) به وضوح دیده می‌شود.

بر اساس آئینی که از گذشته در کلانشهر شیراز به یادگار مانده است مردم در روز عاشورا در بقاع متبرکه و دارالرحمه شهر شیراز گرد هم آمده و به عزاداری حسینی مشغول می‌شوند.

امسال به علت برگزاری «نماز جمعه عاشورایی» حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) حال و هوایی متفاوت از دیگر ایام داشته و از ساعات ابتدایی روز جمعه تمامی هیأت‌های مذهبی و مردم ولایی شهر شیراز به سمت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) حرکت کرده تا در اقامه عزاداری حسینی نقش آفرین باشند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) از نخستین ساعات روز عاشورا مملو از جمعیت عاشقان امامت و اهل بیت (ع) و دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری است که به سمت این حرم مطهر در حرکت هستند.

علاوه بر شیراز مردم سایر نقاط استان فارس نیز همزمان با روز عاشورا به سمت امامزادگان عظیم الشان و گلزار شهدا در حرکت هستند.

همچنین همزمان با ظهر عاشورا گروه‌های تعزیه خوانی متشکل از جوانان و نوجوانان حسینی در نقاط مختلف استان با اجرای تعزیه خوانی صحنه‌هایی از حماسه کربلا را به نمایش گذاشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412195

مهمترین اخبار ایران و جهان: