نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 19:02

مجوز فعالیت شورای خلیفه گری اصفهان و جنوب ایران تمدید شد

اصفهان - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و مجوز تمدید فعالیت شورای خلیفه گری ارامنه را به وی تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اظهار داشت: در نگاه ما همشهریان ارامنه انسان‌های شریف، خدوم، زحمت کش و در همه عرصه‌ها همراه مردم دیگر هستند.

وی ادامه داد: ما شهدای ارامنه‌ای داریم که جان خود را برای حفاظت از کشور فدا کرده اند و این بهترین دلیلی است که به ایرانی بودنمان افتخار کنیم و هیچگونه جدایی میان ما و هموطنان ارامنه در خدمت به کشور نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه از زندگی ادیان مختلف در استان خرسند هستیم، گفت: دنیا باید نحوه برخورد و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر را از مردم اصفهان بیاموزد. هموطنان ارامنه برای حفظ ایران جان خود را فدا کرده اند و ایرانیان نیز متقابلاً به هموطنان ارامنه احترام می‌گذارند.

وی در رابطه با تمدید مجوز فعالیت شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، عنوان کرد: از زمانی که تیم مدیریت جدید در استان فعالیت خود را آغاز کرد برای تمدید مجوز شورای خلیفه گری ارامنه تلاش کردیم تا نهایتاً این خواسته ما و هموطنان ارامنه به ثمر رسید.

جان‌نثاری افزود: اکنون به احترام هموطنان ارامنه در این جمع حضور یافتیم تا ضمن گفتگو و دیدار مجوز فعالیت شورای خلیفه گری را به اسقف اعظم تقدیم کنیم.

وی با استقبال از همراهی هر چه بیشتر شورای خلیفه گری ارامنه در امور استان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم خادم همه مردم باشیم، ما به زندگی خوب و بی دغدغه مردمان در کنار یکدیگر افتخار می‌کنیم و در این راستا تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

هموطنان ارامنه پایبند به قانون هستند

سیپان کاشجیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار بیان کرد: دریافت مجوز تمدید فعالیت خبر خوشی برای ما است که توانستیم با کمک و همکاری مدیریت استان دریافت کنیم.

وی هموطنان ارامنه را پایبند به قانون دانست و ادامه داد: دریافت مجوز برای انجام فعالیت‌ها بسیار مهم است تا بتوانیم در بسترهای قانونی کشور فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

پیشوای اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: این مجوز یک اقدام ارزشمند برای ما است، از این رو کمال تشکر را از همه کسانی که در این راستا با ما همکاری کردند داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025807

مهمترین اخبار ایران و جهان: