نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 19:33

هشدار کاهش اهدای خون در تعطیلات نوروزی و ماه رمضان

مدیر روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن هشدار درباره کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان از دارندگان کلیه گروه‌ های خونی خواست با اهدای خون در روزهای پیش رو به جبران کمبود منابع خونی کمک کنند.

محمد شریف الحسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در هفته های گذشته با توجه به سردی هوا و مشغله مردم در روزهای پایانی سال، شاهد کاهش اهدای خون بودیم و به ناچار برای تامین نیازهای خونی بیماران، از ذخایری که برای مواقع بحرانی و ضروری پیش بینی شده است، استفاده کردیم.

مدیر روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به تامین نیاز خونی ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی ادامه داد :حالت طبیعی و نرمال اهدای خون  باید به نحوی باشد که پاسخگوی روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ واحد خون مورد تقاضای بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم و مقداری هم برای تقویت ذخایر خونی استفاده شود. در حالی که مراجعه روزانه در مدت گذشته کمتر از این مقدار بود و مجبور شدیم از ذخایر خونی مواقع بحرانی استفاده کنیم.

وی افزود: در چند روز گذشته با اطلاع رسانی به موقع، همکاری مردم و تلاش های پرسنل انتقال خون استان این شرایط بهبود داشته اما با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان پیش بینی می کنیم علی رغم حضور زائران میلیونی حضرت رضا (ع) و افزایش مصرف خون، روند انتقال خون به شدت کاهش یابد.

شریف الحسینی با اشاره به راه اندازی جشنواره «نجات» بری افزایش ذخایر خونی از دارندگان کلیه گروه‌های خونی خواست در روزهای باقی مانده تا پایان سال به پایگاه‌ های انتقال خون استان مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081651

مهمترین اخبار ایران و جهان: