نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 09:13

پویش «همراهان سفر ایمن» طی ایام نوروز در خراسا‌ن‌شمالی اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسا‌ن‌شمالی گفت: ضرر پویش همراهان سفر ایمن برای ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری در ایام نوروز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسا‌ن‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: پویش همراهان سفر ایمن برای ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری در ایام نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی و با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، به مدت ۲۱ روز اجرا می‌شود.

وی گفت: یک مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در محور جنگل گلستان_بجنورد و یک مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در محور قوچان_جنگل گلستان برای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسا‌ن‌شمالی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی در مجتمع‌های یادشده در قالب طرح پویش همراهان سفر ایمن تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر باهدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بخشی از اهداف اجرای این طرح است.

این مقام مسئول همچنین ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب را بخشی دیگر از اهداف اجرای این طرح نوروزی خواند.

وی ادامه داد: درمجموع ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071007

مهمترین اخبار ایران و جهان: