نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 19:05

کرملین: روسیه تسلیحات سنگین در زاپروژیا مستقر نکرده است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که بازرسان آژانس انرژی اتمی می توانند عدم استقرار تسلیحات نظامی روسیه در نیروگاه زاپروژیا را تایید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت روسیه می گوید این کشور برنامه ای برای استقرار تسلیحات سنگین در نیروگاه زاپروژیا ندارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که سلاح‌های سنگین روسیه هرگز در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا (ZNPP) مستقر نبوده و نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جریان کنفرانس خبری امروز کرملین در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهم اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را یادآوری کنم مبنی بر اینکه هیچ سلاح سنگینی از روسیه در نیروگاه هسته ای زاپروژیا وجود نداشته و ندارد. این مقام روس تاکید کردکه نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که شبانه روز در این نیروگاه هسته ای حضور دارند، قطعاً می‌توانند صحت این اظهارات را تایید کنند.

در حالیکه روز گذشته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از آغاز اقدامات امنیتی در خصوص این نیروگاه گفت، پسکوف نیز تاکید کرد که روسیه در این باره بسیار قدردان آژانس است د و به مذاکرات با آژانس در مورد امنیت نیروگاه هسته ای زاپرویا ادامه می دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909095

مهمترین اخبار ایران و جهان: