نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:14

یادواره ها و کنگره ها ابزار اصلی انتقال پیام شهدا است

کیش - امام جمعه کیش گفت: یادواره ها و کنگره ها ابزار اصلی انتقال پیام شهدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به ولادت حضرت مسیح اظهار کرد: دین اسلام و مسیحیت باهم نقطه های اشتراکی فراوانی دارند و حضرت عیسی (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) هر ۲ پیام آوران صلح، دوستی و نفی شرک در جهان هستند که باید این اشتراکات توسط پیروان ادیان الهی تقویت شود.

وی اضافه کرد: حضرت عیسی (ع) جریان تبلیغ خود را در ۲ جبهه شامل استکبار رومیان و علمای منحرف یهود ادامه می داد که پیامبر گرامی اسلامی نیز در دوران خود با این مسایل و مشابه آن مواجه بود بنابر این طاغوت ستیزی و مبارزه با استکبار و صهیونیست هم اکنون مهمترین نقطه اشتراک ادیان الهی است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه جزیره کیش سوم و چهارم دی ماه میزبان کنگره ملی شهدای غواص است اظهار کرد: برگزاری یادواره ها و کنگره ها مهمترین ابزار برای انتقال پیام و آرمان شهدا به جامعه است.

وی اضافه کرد: شهدا همواره بر گردن ما حق زیادی دارند چراکه آنان خودشان را فدا کردند تا دین، ارزش های والای اسلامی، امنیت و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

حجت الاسلام بی نیاز یادآور شد: این فداکاری شهدا و خانواده های انان باعث شده که امروز در آرامش و آسایش کامل در کشور خود زندگی کنیم از این رو ارج نهادن به آنان لازمه بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در جزیره کیش طرح های عمرانی نیمه تمام مختلفی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد افزود: در گذشته گاها اولویت ها به سمت طرح های بی ثمر سوق داده شده که برای مردم سود انچندانی نداشت.

حجت الاسلام بی نیاز اضافه کرد: اما این رویه هم اکنون در به واسطه تحقق اهداف دولت سیزدهم در جزیره در حال اصلاح است و انتظار می رود طرح هایی همچون تکمیل مصلی، مساجد و مدارس بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928507

مهمترین اخبار ایران و جهان: