نیوز سیتی!
17 آذر 1401 - 19:01

پیش‌بینی تشکیل ۳۵ هزار پرونده تصرفات به اراضی ملی در گلستان/ ۹۰ درصد تخفیف برای همه اقشار در نظر گرفتیم

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در خصوص تصرفات به اراضی ملی در روستاها در محدوده بافت روستایی توسط ساکنین روستاها تشکیل شده و پیش بینی می شود این تعداد پرونده تا دو ماه آینده به بیش از ۳۵ هزار پرونده برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید محمد حسینی در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری گنبدکاووس اظهار کرد: طبق ماده چهار قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ملی، منابع طبیعی می بایست اراضی خام را تحویل بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی که قابلیت ساخت داشته باشد دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشتر این اراضی تصرفی بوده و اغلب مردم بیش از ۴۰ سال در انجا ساکن بودند و تعیین تکلیف نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  و با مصوبه شورای حفظ انفال و بیت المال تصمیم گرفتیم در مقابل مردم قرار نگیریم و بمدت هشت ماه فعالیت اجتماعی بتوانیم انها را متقاعد کنیم که این اراضی تصرفی است.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت و برای کمک به اقشار کم درامد در روستاها قرار شد افراد اقشار کم درامد که این اراضی را چندین سال تصرف کرده و اکنون باید با خرید ملک سند را بنام خود کنند ۷۰ درصد تخفیف برای خرید این اراضی قائل شویم. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از ۱۲ درصد دیگر تخفیف برخوردار می شوند.

حسینی گفت: در حال حاضر حداقل اراضی منابع طبیعی در ۳۰۰ روستای گلستان در حال واگذاری به بنیاد مسکن بوده و چهار هزار پرونده تصرفی در این خصوص تشکیل شده که با حجم بالای این تصرفات پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بیش از ۳۵ هزار پرونده در این خصوص تشکیل شود.

وی بیان کرد: در بنیاد مسکن کشور جلسه ای تشکیل و قرار شد برای همه اقشار تا ۹۰ درصد تخفیف و بخشودگی در نظر گرفته شده و حد نصاب زمین از ۲۰۰ مترمربع به هزار مترمربع افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: کمک دیگر ما به این افراد که در اراضی تصرفی قرار دارند این است که قیمت پایه زمین را حداقل ۵۰ درصد زیر قیمت کارشناسی قیمت گذاری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: همچنین مقرر شد افرادی که توان مالی خوبی ندارند بصورت اجاره بشرط تملیک ۹۹ ساله در این اراضی به سکونت ادامه دهند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 901907

مهمترین اخبار ایران و جهان: