نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 14:36

رئیس جمهور "آزادراه حرم تا حرم" را تعیین تکلیف کرد

رئیس جمهور در نشست اتاق حل مسئله استان سمنان، پروژه ملی "آزادراه حرم تا حرم" را تعیین تکلیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در دور دوم سفر به استان سمنان در نشست اتاق حل مسئله استان سمنان برای رفع مشکلات پیش روی اجرای پروژه بزرگ و ملی آزادراه حرم تا حرم دستور داد.

در این جلسه موضوع کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم و دو چالش عمده پیش‌روی این پروژه از سوی مسئولان مرتبط مطرح شد.

موضوع بازنگری در قرارداد احداث آزادراه حرم تا حرم و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای تسریع در اجرای این آزادراه از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بحث و بررسی شد.

همچنین با توجه به درخواست مردم نخبگان شهرستان سمنان مبنی بر انجام کار کارشناسی دوباره در مسیر این آزادراه، پیشنهاد بازنگری در مسیر احداث آزادراه حرم تا حرم و اصلاح یا حذف بخش‌های غیرضروری این کلان پروژه با اقدامات فنی و مهندسی مطرح شد و استاندار سمنان در این جلسه عبور این آزادراه از نزدیکی شهرها برای بهره‌مندی مسافران از خدمات شهری و نیز رونق بیشتر شهرهای در مسیر را خواستار شد.

رئیس‌جمهور نیز پس از دریافت گزارشات معاون اجرایی رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان مجری پروژه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، دستور تأمین اعتبار بخش‌های اولویت‌دار این پروژه را صادر کرد.

در این جلسه همچنین آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم انجام کار کارشناسی به منظور کاهش هزینه و زمان تأکید کرد: سایر مشکلات پیش‌روی اجرای آزادراه حرم تا حرم باید با ارائه راهکار در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی مجریان طرح جهت بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.

در این جلسه آخرین وضعیت منابع آبی استان سمنان و مشکلات پیش روی تأمین آب باکیفیت و پایدار برای مردم این استان مطرح دستورهای لازم برای آن از سوی رئیس‌جمهور صادر شد.

انتهای پیام/363/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701495

مهمترین اخبار ایران و جهان: