نیوز سیتی!
16 فروردین 1403 - 10:03

لیست سیاه جدید برای کشتی روسیه؛ مامیاشویلی: شرم‌آور است!

رئیس فدراسیون کشتی روسیه در واکنش به ممنوعیت ورود تانک روسی به مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد که این یک تصمیم شرم‌آور دیگر از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس فدراسیون کشتی در پی ممانعت کمیته بین‌المللی المپیک از حضور عبدالرشید سعدالله‌یف و تعداد دیگری از قهرمانان روسی در مسابقات مقدماتی المپیک، با عصبانیت عنوان کرد: یک بار دیگر شاهد تصمیم شرم‌آور از طرف IOC هستیم. این کمیته لیست جدیدی از نفراتی که اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را ندارند، منتشر کرده است که براساس این لیست متاسفانه یکی از قهرمانان بازی‌های المپیک که عبدالرشید سعدالله‌یف کاپیتان تیم کشتی ما در این لیست قرار داده شده و حتی اگر به باکو هم برود، اجازه شرکت در مسابقات را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی با ما تماس گرفته و این فرصت را داده که در اسرع وقت یک نفر را جایگزین سعدالله‌یف کنیم که به نظر می‌آید علیخان جبرئیل‌اف بتواند جایگزین مناسبی برای او باشد و در مسابقات باکو شرکت کند.

مامیاشویلی در پایان گفت: تاکید می‌کنم تصمیمی که برای رد صلاحیت سعدالله‌یف از طرف کمیته بین‌المللی المپیک گرفته شده است، تصمیم تاسف‌برانگیزی است، در حالی که آنها این کار را انجام می‌دهند، اتحادیه جهانی کشتی تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد که بتواند یک تصمیم بهتری گرفته شده و به سعدالله‌یف کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1694707

مهمترین اخبار ایران و جهان: