نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 12:35

اجرای طرح «پازک» در ابهر و خدابنده

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان ، نوجوانان)در ۸ محله آسیب‌خیز در شهرستان‌های خدابنده و ابهر خبر داد.

شهناز آقاخانی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اجرای طرح پازک در ۸ محله آسیب‌خیز در شهرستان‌های خدابنده و ابهر اظهار داشت:  این برنامه در محلات حاشیه‌نشین به مدت ۶ جلسه با حضور مربیان آموزش‌دیده برگزار شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اهدافی که این طرح دنبال می‌کند، تصریح کرد: این برنامه با هدف ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه ی پیشگیری از اعتیاد در بین  زنان دارای همسر معتاد، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست، زنان دارای همسر بهبودیافته از اعتیاد و افراد در معرض خطر اعتیاد اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند پازک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شوند و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد جامعه دارند، اظهار داشت: تمرکز این طرح بیشتر در مناطق محروم و حاشیه‌ای است ولی به معنی این نیست که افراد در سایر نقاط نادیده گرفته می‌شوند.

 آقاخانی بیان کرد: ساختارهای حمایتی برای پیشگیری از اعتیاد در زنان دارای همسر معتاد به نحوی طراحی شده است که اطلاعات اولیه را در اختیار زنان دارای همسر معتاد قرار دهد تا بتوانند به خانواده خود و فرزندانشان در پیشگیری از گرایش به سمت مصرف مواد اعتیادآور کمک کنند. 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان، طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقا توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز، طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های اداری و سازمانی از جمله برنامه‌ها و طرح‌هایی است که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641807

مهمترین اخبار ایران و جهان: