نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 10:17

سفر معاون وزیر خارجه انگلستان به ازبکستان

معاون وزیر امور خارجه انگلستان روزهای 10 و 11 ژانویه به ازبکستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لئو دوچرتی» معاون وزیر امور خارجه انگلستان روزهای 10 و 11 ژانویه به ازبکستان سفر می‌کند.

«روشن عثمان‌اف» سفیر ازبکستان روز گذشته با دوچرتی معاون وزیر امور خارجه انگلستان دیدار کرده است.

در این دیدار گزارشات مفصلی در مورد اصلاحات در دست انجام در ازبکستان جدید در تمام زمینه‌های زندگی جامعه و دولت در اختیار طرف انگلیسی قرار داده شده است.

در این دیدار همچنین چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های ازبکستان و انگلیس مورد بررسی قرار گرفت.

در چارچوب گفت‌وگوها همچنین ابعاد سازمانی سفر قریب الوقوع «لئو دوچرتی» به ازبکستان روزهای 10 و 11 ژانویه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین بر تقویت گفت‌وگوهای سیاسی در سطوح عالی و بالا، گسترش همکاری‌های بین پارلمانی، تنوع بخشی به تعاملات در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین تحکیم همکاری‌های فرهنگی از جمله در زمینه آموزش توجه ویژه کردند.

طرفین در مورد تداوم روابط دیپلماتیک برای بررسی گام‌های عملی مبنی بر اجرای پتانسیل قابل ملاحظه‌ای در گسترش همکاری‌های متقابل در ابعاد یادشده به توافق رسیدند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632807

مهمترین اخبار ایران و جهان: