نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 10:46

افتتاح ۱۳ طرح اقتصادی با اشتغال ۵۹۳ نفری در دهه فجر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۱۳ افتتاحیه طرح واحدهای صنعتی در شهرستان‌های استان با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۹۳ نفر در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از انقلاب ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان در بخش کشاورزی یا گردشگری بوده، اما بعد از انقلاب شاهد ایجاد ۴۰ شهرک‌های صنعتی و ایجاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در مازندران بودیم.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار مجوز صنفی صادر شد و حدود ۶۰۵ اتحادیه صنفی با ۲۲ اتاق اصناف تامین و توزیع خدمات را برعهده دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اشتغال بالای ۸۰ هزار نفر در استان قابل توجه است، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه صنفی اشتغال دارند.

کهنسال با اشاره به صدور مجوزهای مختلف در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و فرآوری، بیان کرد: همچنین مجوزهای پایانه‌های صادراتی مثل گل و گیاه، میوه، مرکبات و برنج نیز صادر شد.

وی در ارتباط با افتتاح پروژه‌ها طی دهه فجر، گفت: ۱۳ افتتاحیه طرح‌های واحدهای صنعتی در شهرستان‌های بابل، گلوگاه، نور، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابلسر، ساری ، جویبار و رامسر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۹۳ نفر در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه ۲۱۴ واحد راکد احیا و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته در دریافت حقوق دریافتی در معادن رشد داشتیم.

کهنسال یادآور شد: با صدور یک‌هزار و ۹۹۳ فقره جواز تأسیس، ۷۲۶ فقره واحد تولیدی را در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، اشتغال ۱۷ هزار و ۹۵۳ نفر محقق شد.

وی با اشاره به رشد و تحقق ۵.۸۹ درصدی در حوزه صنعت،۳.۲۷ درصدی در حوزه معدن و ۶ درصدی در حوزه خدمات و تجارت بازرگانی، افزود: موضوع دیگر بروزرسانی شناسه واحدهای صنعتی بوده که بیش از ۷۰۰ مورد انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: میزان صادرات غیرنفتی از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۹۰ میلیون دلار به میزان ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تن بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659907

مهمترین اخبار ایران و جهان: