نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 20:38

رئیس پلیس راه گیلان: راکبان موتورسیکلت ۳۴ درصد مرگ و میر جاده‌ای را تشکیل می‌دهند

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۳۴ درصد جان‌بختگان تصادفات در گیلان موتورسواران هستند، گفت: ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی گیلان و در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بالای این استان در مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: جوانان بخش اعظمی از جانباختگان تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد جان‌بختگان تصادفات در گیلان موتورسواران هستند، گفت: بررسی‌های آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۹ ماه گذشته در گیلان حاکی از این واقعیت است که متأسفانه ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان و ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه  گیلان با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از کلاه‌ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها افزود: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ ایمنی است.

به گفته صفاری عدم استفاده از کلاه‌ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640207

مهمترین اخبار ایران و جهان: