نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 12:27

پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان «چرداول»

فرماندار شهرستان چرداول گفت: در ۲ سال خدمت دولت کار و کرامت، ۱۹۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان شهرستان چرداول پرداخت شده است.

علی محمدی فرماندار شهرستان چرداول، صبح دوشنبه ۱۸ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: خدمات انجام شده در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی شهرستان در ۲ سال دولت کار و کرامت چشمگیر بوده است.

وی افزود: تبدیل دهستان آسمان‌آباد به بخش، کاهش ۱۰۰ درصدی تجمع کارگری که با توجه به برگزاری منظم کمیسیون کارگری و پیگیری‌های مستمر در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هیچگونه تجمع کارگری در حوزه کارگران شهرک صنعتی سرابله و ناحیه صنعتی شباب و کارگران مشغول به خدمت در شهرداری‌ها و برخی ادارات اتفاق نیفتاده است.

فرماندار چرداول ادامه داد: برگزاری موفق مراسمات یادواره شهدای شهرستان و ایل خزل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدارهای روزانه با خانوادهای شاهد و ایثارگر توسط مجموعه شورای اداری با ٥٣٦ دیدار در طی ۲۴ ماه گذشته،
کاهش میزان خرید و فروش کالای قاچاق در شهرستان با نظارت و پیگیری‌های مستمر در سطح بازار و کنترل مبادی ورودی و خروجی و فعال شدن کلیه کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: کاهش استفاده از سلاح و مهمات در مراسمات و نزاع‌ها به حداقل رسیده است به گونه‌ای که میزان قتل در سال ۱۴۰۱ یک مورد، سال ۱۴۰۲ بدون مورد بوده است.

وی انجام دیدارهای مردمی و حضور در بین مردم بازدید از روستاها، ترویج و تشویق به حضور مردم در مناسک ملی و مذهبی بخصوص در حوزه اربعین، کاهش میزان نارضایتی عمومی، پیگیری مشکلات بیکاری جوانان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان جویای کار توسط ادارات و بانک‌های عضو کارگروه اشتغال شهرستان به تعداد ۱ هزار و ۴۹۹ نفر و افزایش ۶۰ درصدی نسبت به تعهد ایجاد شده (۹۰۵ نفر) را از دیگر موارد برشمرد.

فرماندار چرداول تصریح کرد: پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه‌ای تحصیل، مناسب سازی، درمان، مسکن و خرید سمعک و... به معلولین تحت حمایت، پرداخت ۵ میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه به تعداد ۸۰ خانوار مدد جویان تحت حمایت، پرداخت ۱۵۵ فقره تسهیلات به معلولین در جهت خود اشتغالی و معرفی جهت پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت، پرداخت ۱۲ میلیارد ریال وام تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و کمک هزینه گازکشی به ۱۱ خانوار تحت پوشش را از جمله خدمات در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احداث سالن ورزشی سرابله، افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال روستاهای زیرتنگ بیجنوند و شهر شباب، احداث خانه جوان سرابله، میزبانی مسابقات لیگ والیبال استان در حوزه ورزش و جوانان شمه‌ای دیگر از این فعالیت‌ها بوده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630651

مهمترین اخبار ایران و جهان: