نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 20:51

اختصاص ۸۸ هزار تن آرد در استان زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۸۸ هزارتن آرد به واحدهای خبازی، صنف و صنعت و آرد خام روستایی در سطح استان زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی است، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع 2، نوع ۶، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تامین و بدست نانوایان و مردم رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ تن آرد خام روستایی در۶ ماهه اول سال‌جاری توزیع شده است، گفت: برای بیش از ۳۲۴ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۵۱ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تامین و توزیع انجام شده است. 
وی افزود: ۵۷ هزار تن آرد نوع یک و نوع دو برای تولید نان لواش، بربری، سنگک و تافتان به واحدهای نانوایی سطح استان زنجان اختصاص یافته است.

 زمانی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزارتن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص داده شده است، بیان داشت: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۱۲ هزار تومان و گندم واحدهای خبازی با قیمت های ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان و برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی‌ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می‌شود، ادامه داد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می‌گیرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531007

مهمترین اخبار ایران و جهان: