نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:42

۲۰ درصد سفرهای شهر تهران آموزشی است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: ۲۰ درصد سفرهای شهر تهران آموزشی است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ احسان مؤمنی در استودیو پلیس پایتخت در خصوص تأثیر طرح شناور سازی ساعات ادارات بر کاهش ترافیک اظهار داشت: تجربه نشان داده است که با شروع مهر ماه و آغاز سال تحصیلی همه ساله به ترافیک شهر افزوده می شود ولی الان باید چندروز از مهرماه بگذرد تا ببینیم وضعیت ترافیک امسال بعد از برداشته شدن طرح شناور سازی ساعات ادارات به چه صورت خواهد شد.

سرهنگ مؤمنی درباره راهکارهای تأثیرگذار در کاهش ترافیک مهرماه گفت: گسترش حمل و نقل عمومی یک اقدام زیرساختی و دراز مدت و اثرگذار است. 

 وی بیان داشت: 20 درصد سفرهای شهر تهران، سفرهای آموزشی است و ساماندهی سرویس مدارس و مدیریت زمان فعالیت مراکز آموزشی نیز بسیار اثر بخش خواهد بود و این میزان سفر آموزشی را قطعاً باید در مهر ماه به خاطر شروع مدارس به ترافیک شهر تهران اضافه کنیم. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: شناور سازی ساعات کاری ادارات در فصل تابستان جواب داد و ملاحظه کردید که وقتی ساعات کاری ساعت 6 شد از ساعت 05:40 صبح ترافیک کمی را شاهد بودیم ولی بعد از آن ترافیک پخش شد و شاهد ترافیک بسیار خلوتی بودیم و این طرح شناور سازی بسیار جوابگو بوده و اگر اجرایی شود در کاهش ترافیک بسیار موثر خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498407

مهمترین اخبار ایران و جهان: