نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 19:51

وقوع ۱۹ ریزگرد و گرد و غبار در شمال گنبدکاووس

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس گفت: در پنج ماه اول امسال در نوار مرزی و شمال گنبدکاووس وجود ۱۹ بار گرد و غبار و ریزگرد را تجربه و مشاهده کرده است.

منصور فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهارکرد: وجود پدیده گرد و غبار و ریزگرد در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گنبدکاووس و نوارشمالی و بخش مرزی افزایش پیدا کرده‌ است.

وی تصریح‌کرد: سال گذشته در این مدت گنبدکاووس دو بار و نوارمرزی گنبدکاووس ۱۰ بار، پدیده گرد و غبار و ریزگرد را تجربه کرده‌که این پدیده در پنج ماه اول امسال در گنبدکاووس ۶ بار و در اینچه‌برون ۱۹ بار به وقوع پیوسته‌ است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: این پدیده در سال گذشته در همین مدت در مراوه‌تپه ۱۵ بار و امسال در همین مدت ۲۶ بار به وقوع پیوسته‌ که گسترش و افزایش این پدیده علاوه بر وجود صحرای «قره‌قوم» ترکمنستان در نزدیکی مرز گنبدکاووس و اینچه‌برون به دلیل کمبود بارش و خشک بودن لایه خاک است.

وی در مورد پیش‌بینی وضعیت هوا در چند روز آینده بیان‌کرد: از عصر پنج‌شنبه موج بارشی و مرطوب وارد استان خواهد شد و با وارد شدن این موج شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود که اوج این بارش‌ها در روز یکشنبه است.

فرشاد با بیان اینکه گنبدکاووس و نوار شمالی این شهرستان در وضعیت خشکسالی شدید و خیلی شدید قرار دارد گفت: از نیمه دوم مهرماه تا نیمه دوم آبان ماه با دمای هوای بیشتر از نرمال و افزایش دما نسبت به سال گذشته در همین مدت شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: از نیمه دوم آبان ماه تا نیمه اول دی ماه شاهد دمای هوای نرمال خواهیم بود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488451

مهمترین اخبار ایران و جهان: