نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 14:46

سیاست کشور توسعه کشت گلخانه ای است

گرگان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سیاست کشور توسعه کشت گلخانه ای است، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار هکتار گلخانه داریم و باید حداقل ۱۲۵ هزار هکتار دیگر به وسعت گلخانه‌های کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد ظهر جمعه در جمع تشکل‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: مردمی سازی یارانه‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی انجام شد و بار سنگین آن بر دوش کشاورزان و دامداران بود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: گردشگری کشاورزی مکمل اقتصاد کشاورزی است و با برگزاری جشنواره‌های برداشت محصول در استان‌های مختلف می‌توان به رونق گردشگری در استان‌ها کمک کرد.

وی عنوان کرد: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است و تحول در این قسمت کمک بزرگی به معیشت مردم خواهد کرد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: ۳۱ اتحادیه در استان گلستان داریم که نزدیکترین افراد به تولیدکنندگان همین اتحادیه‌ها هستند و می‌توانند قبل از دیگران نوسانات بازار مرغ را متوجه و با اقدام به موقع در خرید و منجمدکردن مرغ، مانع از افت قیمت مرغ شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پنج هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای گسترش طرح‌های شیلاتی گلستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان در بحث کشاورزی قراردادی رتبه اول دارد ولی در ثبت سند رتبه ۱۱ را دارد که باید تلاش شود هرچه زودتر استان گلستان به پنج استان اول کشور ارتقا یابد.

ساداتی نژاد عنوان کرد: مردم برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب در حمایت از مرغدار صف کشیدند تا با خرید مرغ مانع از کاهش قیمت مرغ شوند و این با همت اتحادیه مرغداران بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات گندم انجام شد تا کارخانه‌های آرد فعال شوند و صادرات گندم هم آزاد شد تا تولید گندم در کشور رونق پیدا کند.

وی افزود: سیاست کشور بر رونق گلخانه‌ها در کشور بوده و با توجه به موقعیت کشاورزی گلستان، این استان می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در گسترش گلخانه‌ها باشد.

ساداتی نژاد بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار هکتار گلخانه داریم و باید حداقل ۱۲۵ هزار هکتار دیگر به وسعت گلخانه‌های کشور افزوده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943807

مهمترین اخبار ایران و جهان: