نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:06

آغاز قطع گاز اصناف در گلستان/ آماده‌باش دستگاه‌های امدادی

قطع گاز اصناف استان گلستان از صبح امروز برای پایداری گاز بخش خانگی آغاز شده و تمام تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با افزایش شدید مصرف گاز در گلستان و قطع واردات گاز توسط ترکمنستان شاهد افت فشار و قطع گاز در برخی مناطق استان گلستان هستیم.

شب گذشته با تصمیم شورای تامین و ستاد مدیریت و مقابله با بحران استان گلستان فعالیت ادارات بجز دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات رسان دو روز دیگر دورکاری شده، مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری شد، گاز جایگاه‌های سوخت «سی ان جی» کماکان قطع است و تمام نهادهای امدادی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان از شهروندان خواست تا برای استفاده از سیستم گرمایشی منزل نهایت صرفه‌جویی را دس دستور کار قرار دهند و در صورت امکان از سیستم گرمایشی با انرژی برق استفاده کنند.

علی طالبی بیان کرد: تمام تیم‌های امدادی شرکت گاز به صورت آماده‌باش هستند و از مردم تقاضا داریم در صورت امکان چند خانواده در یک منزل این چند روز را سپری کنند تا شاهد قطعی گاز منازل نباشیم.

بر اساس این گزارش، گاز اصناف غیرضرور از امروز در استان گلستان به صورت کامل قطع خواهد شد و گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و نانوایی‌ها که سیستم سوخت جایگزین دارند به این سیستم منتقل شده و‌ گاز آنها نیز قطع می‌شود.

استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان تاکید کرد: موضوع قطع گاز جدی است و تقاضا داریم مردم صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

علی‌محمد زنگانه گفت: من از مردم تقاضا دارم با پویش ۲۴ ساعت صرفه‌جویی همراهی کنند و من هم ساعت ۲۰ شنبه گزارش ۲۴ ساعت صرفه‌جویی را به مردم ارائه خواهم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: تمام تیم‌های امدادی ما آماده هستند تا در صورت لزوم از تمام ظرفیت برای امدادرسانی استفاده کنیم.

قاسم غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: بسته‌های غذایی ۲۴ ساعته، پتو، وسایل گرمایشی برقی و نفتی آماده ارائه است.
گفتنی است، از شب گذشته افت فشار گاز در گلستان آغاز شده و سرمای هوا در استان با این شدت حداقل تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 975695

مهمترین اخبار ایران و جهان: