نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:08

مرکز رشد علم و فناوری اهرم راه‌اندازی می‌شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: مرکز رشد علم و فناوری در شهر اهرم با همکاری پارک و علم و فناوری استان بوشهر، به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پنج شنبه شب در نشست با مدیرعامل پارک علم و فناوری استان بوشهر بیان داشت: در کمیته برنامه‌ریزی امسال که در روزهای آینده جلسه آن در فرمانداری برگزار خواهد شد، ده میلیارد ریال برای حوزه کاری پارک علم و فناوری اختصاص یافته است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: شهرستان تنگستان به لحاظ شرایط جغرافیایی منحصر به فرد خود که هم کوهستان و هم ساحل و دریا را در خود دارد، همچنین در حوزه‌های کشاورزی و نخیلات، اقتصاد دریایی، گردشگری و … دارای پتانسیل‌های فراوانی‌ست که متأسفانه بنا به شرایطی که در گذشته‌ها داشته نتوانسته به توسعه لازم برسد.

لطفی افزود: اکنون با هدف‌گذاری‌هایی که ترسیم کردیم، در نظر داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان، استان و کشور، با یک برنامه‌ریزی مدون ریل‌گذاری در راستای توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف انجام دهیم، تا در آینده بتوان بهره‌برداری لازم را کسب کنیم.

مقام عالی دولت در تنگستان ضمن یادآوری اینکه تنگستان دارای حدود صد کیلومتر مرز آبی با دریاست، تصریح کرد: می‌توان با یک برنامه‌ریزی مشترک چند ساله با پارک علم و فناوری استان، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان، یک سری اقدامات مشترک را در حوزه‌های علمی و اقتصادی انجام داد که شهرستان را به سمت توسعه اقتصادی سوق دهد.

وی ادامه داد: با توجه به همه ظرفیت‌های موجود در تنگستان که گفته شد و همچنین در مرکز استان بوشهر قرار گرفتن این شهرستان و قرابت با مرکز استان، این شهرستان می‌تواند به پایلوت طرح‌های مختلف علمی و اقتصادی استان و یا کشور تبدیل شود.

وی گفت: امیدواریم این همکاری و اقدامات در زمانی که ما هستیم شکل بگیرد.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه برای فعال شدن شهرک زیست‌فناوری بخش دلوار، می‌بایست همه با هم همت کرده و از همه ظرفیت‌های استانی و ملی و همچنین از اعتبارات مسولیت‌های اجتماعی حوزه نفت بهره برد، افزود: ویژگی اصلی و مهم این شهرک این است که شغل‌هایی که در این شهرک ایجاد می‌شود، مردمی بوده و همین ویژگی مردمی بودن آن باعث اشتغال پایدار می‌شود.

احمد لطفی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری در تنگستان، این مرکز به یک پاتوق علمی برای نخبگان و جوانان تبدیل شده و به بروز و شکوفا شدن استعدادهای علمی شهرستان کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339507

مهمترین اخبار ایران و جهان: