نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:19

زیست عفیفانه در تلطیف بار روانی خانواده‌ها و جامعه تأثیرگذار است

مشگین شهر - امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: زیست عفیفانه در بعد روانی خانواده تأثیر فراونی دارد و خانواده‌ها در آرامش به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشکین شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی موضوع حجاب و عفاف در سبک قرآنی و اسلامی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: پوشش انسان‌ها در جامعه اسلامی انسان را به مرتبه حیات طیبه می‌رساند و در زندگی روزمره خودکنترلی از تهدیدات نفسانی به مرتبه اوج کمال می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: شیرزنان جامعه اسلامی باید از حریم حضرت زینب به معنای واقعی کلمه دفاع کرده و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه مشگین شهر با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد تصریح کرد: ایشان در مدت کم امامت در مقابل قدرت، ریا و تزویر ایستادگی کرده و دشمنان اسلام را درهم کوبید.

باوقار با یادآوری اثرات معنوی ذیحجه گفت: در این ماه روزه مستحبی بسیار سفارش شده و مردم با درک فیوضات آن به تلطیف روحی و معنوی دست می‌یابند.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات و موانع ازدواج در جامعه اسلامی ضروری است و خانواده‌ها در تأمین اسباب ازدواج از جمله جهیزیه نباید سختگیری کرده و در امر ازدواج جوانان با رأفت آنان را به سمت زندگی سالم و اسلامی سوق دهند.

امام جمعه مشگین شهر خاطرنشان کرد: با ابتکار عمل شهردار مشگین شهر و شورای اسلامی شهر سالن هتل سبلان و یکی از سالن‌های ورزشی اداره ورزش به منظور تسریع در امر ازدواج در ماه ذی الحجه به صورت رایگان برای ازدواج آسان در اختیار زوجین دم بخت قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288695

مهمترین اخبار ایران و جهان: