نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 05:05

انگلیس با مرکز «اجتهاد شورایی» به دنبال جدایی شیعیان از ولایت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدتی است که دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس در صدد اجرای نقشه های متعددی برای نفوذ در مراکز و مؤسسات مذهبی شیعی و بهره گیری از آنها در راه اهداف خبیث خود به‌ویژه تحریف دین و جداسازی جامعه دینی شیعی از حوزه های اصیل علمی شیعی و مرجعیت عظمای شیعه است، راه‌اندازی مرکز اجتهاد شورایی در این راستا انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی به سوال جمعی از شیعیان انگلیس در خصوص تبعیت از فتوای «مرکز بین المللی اجتهاد شورایی» پاسخ داده که به این شرح است:

سوال:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله اراکی (دامت برکاته)

استاد درس خارج حوزه،

عضو شورای عالی حوزه های علمیه

و عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اخیرا گروهی تحت عنوان «مرکز بین المللی اجتهاد شورایی» اقدام به صدور فتوا پیرامون برخی از مسائل شرعی نموده است. نظر مبارک را پیرامون ماهیت این افراد و مشروعیت این اقدام خواستاریم.

با تشکر فراوان و دعای طول عمر جنابعالی.

جزاکم الله خیرا

« جمعی از شیعیان مقیم انگلیس »

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پاسخ به سوال فوق مطالب زیر اعلام می گردد:

مدتی است که دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس در صدد اجرای نقشه های متعددی برای نفوذ در مراکز و موسسات مذهبی شیعی و بهره گیری از آنها در راه اهداف خبیث خود بویژه تحریف دین و جداسازی جامعه دینی شیعی از حوزه های اصیل علمی شیعی و مرجعیت عظمای شیعه است، اقدام فوق الذکر در این راستا انجام گرفته است.

مرکز فوق الذکر با هماهنگی دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس با بکارگیری تعدادی افراد منحرف و معلوم الحال تشکیل شده تا رابطه شیعیان انگلیس و سپس اروپا را با مرجعیت عظمای شیعه که نمایندگی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را به عهده دارد قطع کنند و در حقیقت ارتباط شیعیان را با امامت و ولایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قطع نمایند.

این افراد (افراد شورای مذکور) فاقد صلاحیت فتوا بلکه بدلیل افتاء به غیر ما انزل الله فاقد صلاحیت امامت جماعت و هر کاری که عدالت در آن شرط است می باشند.

اطلاع داریم برخی از این افراد وابسته به سازمان اطلاعات و جاسوسی انگلیس هستند و لهذا اجتناب از این افراد و قطع ارتباط با آنها بر همگان واجب است و هر گونه همکاری و احترام به آنها حرام است زیرا مصداق روشن مبتدع و بدعت گذار در دین خدا بشمار می آیند.

تبعیت از این افراد و اقتدای به آنها شرعا حرام و انجام دهنده آن شریک در معصیت و جرم آنان است.

محسن اراکی

۵تیرماه 

پایان پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323695

مهمترین اخبار ایران و جهان: