نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 22:29

شهید صیاد شیرازی اسوه اخلاق و عمل بود

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شخصیت شهید صیاد شیرازی وی را اسوه اخلاق و عمل دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد امیرالمومنین قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا اظهار کرد: مسئله شهادت و جان باختن در راه خدا چنان فوز عظیمی دارد که هرکس به این عظمت معرفت بیابد قطعاً هر لحظه آرزوی شهادت می‌کند.

وی افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید، اگر هزار ضربه شمشیر بر تن من وارد آید به خدا سوگند برایم آسان‌تر است تا اینکه در بستر از این جهان بروم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به شخصیت والای شهید صیاد شیرازی گفت: عبارات به کار رفته در کلام مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد نشان از عظمت شخصیتی آن شهید بزرگوار دارد.

وی عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی از شاگردان خصوصی استاد اخلاق آیت‌الله بهاالدینی بود و آنچه که صیاد را صیاد دل‌ها و اسوه اخلاق و عمل کرد تأثیر نفس قدسی آن عالم عارف و فرهیخته بود.

حجت الاسلام قریشی در پایان تصریح کرد: دشمنان گمان می‌کنند که با کشتن فرماندهانی نظیر شهید صیاد می‌توانند به اهداف شوم خود برسند ولی غافل از آنکه خون پاک این شهیدان موجب استحکام انقلاب اسلامی و بیداری ملت ایران می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139795

مهمترین اخبار ایران و جهان: