نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:26

حمایت و اعتماد به کارگران بومی کرمانشاه باید مورد توجه قرار گیرد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه به لزوم همراهی دسته جمعی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، گفت: حمایت و اعتماد به کارگران بومی کرمانشاه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی شامگاه سه شنبه در نشست با نمایندگان جامعه کار و تلاش استان کرمانشاه به مناسبات هفته کارگر در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آنچه که از آموزه‌های دینی به ما رسیده می‌توان گفت که کار کردن تنها برای کسب روزی نبوده بلکه نقش مؤثری در تربیت انسان دارند به همین منظور نباید از فضای کار کردن دور باشیم.

وی با تکریم جایگاه کارگر و تبریک به مناسبت هفته کارگر، افزود: به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در استان کرمانشاه، تلاش و کار کردن از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای توان و ظرفیت‌های موجود در استان نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: توجه به اشتغال اولین و مهمترین موضوع مورد تاکید رئیس جمهور در استان کرمانشاه بوده و آنچه که امروز گسترش سفره کار و تلاش از وظایف اصلی ما خواهد بود که تاکنون نیز طی جلسات متفاوتی که انجام شده بر محوریت اشتغال در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و… پیش رفته‌ایم.

صحرایی تاکید کرد: آنچه که باید در کرمانشاه برای رفع مشکل بیکاری مورد توجه قرار گیرد تلاش و حمایت همه جانبه و مردمی است تا مسیر کار، تلاش و تفکر را هم برای خود و هم برای نسل آینده خود فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت کردن در مسیر کار و تلاش حمایت و پشتیبانی خدا را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با این وجود همراهی قشر کارگران و اعتماد مردم به این قشر بسیار کمک کننده در رشد و اشتغال بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: قشر کارگر در استان کرمانشاه باید به گونه‌ای فعالیت داشته باشند که با افزایش کیفیت تولیدات خود استان کرمانشاه در بازار کشوری سرآمد تولیدات شود و پس از جذب اعتماد داخلی و ارائه تولیدات مرغوب وارد عرصه و بازار جهانی شود.

صحرایی خود را موظف در برابر گسترش سفره کارگران دانست و تاکید کرد: در مقابل نیز کارگران نیز باید در این منظومه جلوه کنند و در این راستا با شناخت مشکلات حوزه کارگری و مردم برای حل آن راه حل مناسب ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم به ویژه قشر کارگر است، گفت: بر همین اساس اگر بعد ۲ وجهی مسئله را در نظر گرفت می‌توان برای حمایت از تولید داخلی و بومی استان از تولید محصولات و مصالح درون استانی برای ساخت مسکن استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر حمایت و پشتیبانی استان از واحدهای تولیدی در استان، متذکر شد: همه ما گویی در یک کشتی نشسته‌ایم و شرایط کرمانشاه را تنها خود کرمانشاهیان می‌توانند تغییر دهند و راهکار حل مشکلات این استان با دستور و صدور ابلاغیه نیست بلکه نیازمند حمایت، پشتیبانی و اعتماد است.

صحرایی یادآور شد: به منظور بررسی مشکلات کارگرانی که امروز شنیده شد نیازمند استمرار جلسات به صورت تخصصی‌تر خواهیم بود تا در کنار درد و دل‌های این قشر به شناسایی، ارائه راهکار نتیجه بخش پرداخته شود چرا که جامعه کارگری بیش از هر فردی بر مسائل مربوطه آگاهی خواهد داشت.

وی با در پایان نیز به تقویت فرهنگ کار در اینان کرمانشاه تاکید و اضافه کرد: ارائه خدمت صادقانه از سوی کارگر و اعتماد کار فرما برای جذب نیروی کار بومی در استان علاوه بر افزایش اعتماد بین آنها باعث کاهش حضور نیروهای غیربومی و افزایش آمار بیکاری در استان خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184895

مهمترین اخبار ایران و جهان: