نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 16:50

اسکان بیش از ١٨٥ هزار نفر در مراکز اقامتی کردستان

سنندج- سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در ایام تعطیلات عید فطر بیش از ١٨٥ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

به‌گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردستان به‌عنوان استانی گردشگرپذیر در غرب کشور طی سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران و مسافران بسیاری در کشور قرار گرفته است که از اقصی نقاط کشور در فصل‌های مختلف سال به‌ویژه ایام پیک به این استان سفر می‌کنند.

وی افزود: جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی‌نظیر به‌ویژه مهمان‌نوازی و خون‌گرمی مردم دریادل این دیار عامل بسیار مهم و مؤثری است تا مسافران و گردشگران در مدت حضور در این استان بهترین لحظات خود را سپری کنند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از ٢٩ فروردین تا سوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ١٨٥ هزار و ١٤٥ نفر مسافر و گردشگر در مراکز دائم و موقت استان اقامت داشتند، که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و… از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران استفاده شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فرهنگ مهمان‌نوازی مردم استان در میزبانی از مهمان به دنیا ثابت شده است، گفت: در این ایام به‌دلیل روحیه مهمان‌نوازی مردم استان کردستان، حجم زیادی از مسافران و گردشگران در منازل شخصی مردم منطقه اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین اقامت ثبت شده به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه و سنندج بوده است، بیان کرد: به‌منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران ١٦٠ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان شامل هتل، مهمانپذیر، رستوران بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و…انجام شد.

مهرزاد افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر استان با همراهی مردم مهمان‌نواز منطقه، تمام توان و امکانات موجود را در این ایام به‌منظور خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری بخش دولتی و خصوصی و با برنامه‌ریزی‌های مدون و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم، گام‌های مثبتی برای توسعه صنعت گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی استان برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167407

مهمترین اخبار ایران و جهان: