نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 16:27

بیش از نیم میلیون نفر در غزه بر اثر جنگ گرسنگی می‌کشند

فائو گزارش داد که بیش از 570 هزار نفر یعنی تقریبا یک چهارم ساکنان نوار غزه بر اثر جنگ و وارد نشدن مواد غذایی گرسنگی می‌کشند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، سازمان خواربار ملل متحد (فائو) نسبت به سطح بالای سوءتغذیه در نتیجه بحران غذایی در نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد که 79 درصد از جمعیت آنجا در وضعیت اضطراری به سر می‌برند.
در گزارش سازمان بین‌المللی «طبقه‌بندی امنیت یکپارچه غذایی»IPC  که با سازمان ملل متحد همکاری می‌کند، آمده است که بر اساس طبقه‌بندی فائو، وضعیت پیش روی کل جمعیت نوار غزه در دوره پیش‌بینی شده (۸ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۷ فوریه ۲۰۲۴) با یک مشخصه بحران حاد (فاز سوم بحران و بدتر از آن)مواجه است.
این گزارش تاکید می کند که خطر قحطی در نوار غزه با ادامه جنگ و محدودیت های اعمال شده برای دسترسی به کمک های بشردوستانه افزایش می یابد.
در این گزارش آمده است: تراکم  شدید مردم در سرپناه‌های نامناسب یا در مناطق فاقد خدمات اولیه خطر قحطی را به دنبال دارد.
گزارش سازمان ملل همچنین تاکید می‌کند که حداقل یک خانواده از هر چهار خانواده در غزه - یعنی بیش از نیم میلیون نفر - با کمبود فاجعه بار دسترسی به غذا مواجه هستند.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد همچنین بر نرخ بالای نگران کننده سوء تغذیه حاد در میان کودکان زیرپنج سال و نرخ بالای مرگ و میر کودکان تاکید کرد.
به موازات آن، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که نوار غزه خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان است و کودکان در این منطقه از 90 درصد نیاز طبیعی خود به آب محروم هستند.
این نهاد با اشاره به اینکه «طبق قوانین بین‌المللی، مکانی که مردم به آنجا منتقل می‌شوند باید منابع کافی برای بقا از جمله امکانات پزشکی، غذا و آب داشته باشد»، هشدار داد که با نرخ بالای سوء تغذیه در میان کودکان غزه، «بیماری‌های اسهالی کشنده شده‌اند.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612577

مهمترین اخبار ایران و جهان: