نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 14:37

پرداخت ۱۰۰ درصدی کمک‌های بلاعوض در روستای بارده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: روستای بارده به عنوان یکی از کانون‌های متمرکز سیل در استان تنها منطقه‌ای است که کمک‌های بلاعوض واحد‌های احداثی را به صورت ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی صبح امروز در نشست شورای اداری بن با اشاره به وجود ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان، گفت: طی سال گذشته از محل اعتبارات متفاوت استانی، ملی و قیر رایگان بالغ‌ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای ۱۵ پروژه هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال در حوزه بهسازی مسکن روستایی در شهرستان بن ۱۳۴ فقره تسهیلات پرداخت و عملیات اجرایی این واحد‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل ۱۳۸ واحد مسکن احداث و ۱۴۵ واحد بهسازی شد، افزود: در روستای بارده به صورت اختصاصی ۸۷ واحد احداث و ۴۵ واحد تعمیرات با تسهیلاتی بالغ‌ بر ۳۶ میلیارد تومان و کمک‌های بلاعوض ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

ریاحی تصریح کرد: روستای بارده به عنوان یکی از کانون‌های متمرکز سیل تنها روستایی است که کمک‌های بلاعوض واحد‌های احداثی را به صورت ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۰۰ هکتار اراضی شناسایی شده در استان ۱۳۰ هکتار آن در سطح شهرستان بن وجود دارد، بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان توانستیم ۳۶ هکتار را در روستای تومانک الحاق و تملک آن به صورت نمادین انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: برای سال جاری ۲۷۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی پیش‌بینی و مبلغی بالغ‌ بر ۸ میلیارد تومان اعتبار تملک در نظر گرفته شده است. 

 پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589533

مهمترین اخبار ایران و جهان: