نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 08:56

مزارع اصفهان در برابر آفات ایمن شدند /ورود ۹۵ درصد عشایر به استان

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات مبارزه با آفات مختلف در مزارع استان اصفهان با ۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام عملیات مبارزه با آفت ملخ بومی و شکم بادمجانی در مزارع و باغات استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون این طرح در ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع شهرستان‌های کاشان، لنجان، سمیرم، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه توسط تیم‌های حفظ نباتات جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان اصفهان اعلام نشده است، تصریح کرد: همچنین در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان عملیات پایش و مراقبت از هجوم این آفت انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون در ۴۵ هزار و ۳۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع استان طرح مبارزه با افت سن غلات از طریق عملیات زمینی و همچنین با استفاده از پهباد انجام شده است، ابراز داشت: مبارزه با علف هرز در ۶۰ هزار هکتار از اراضی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان اصفهان در برابر آفات پایش شده ضمن اینکه باید توجه داشت اعتبار تخصیص یافته در بخش مبارزه با آفات و امراض نباتی استان ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

استقرار عشایر در ۵۰۰ نقطه استان

شیشه فروش همچنین با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از کوچ عشایر ایل‌های قشقایی و بختیاری از مناطق عشایری در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد به مناطق عشایری استان انجام شده است، ابراز داشت: عشایر در بیش از ۵۰۰ نقطه از شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، سمیرم، دهاقان و شهرضا مستقر شده‌اند.

وی افزود: هم زمان عشایر ایل عرب جرقویه در مناطق عشایری چهار محال و بختیاری و سمیرم مستقر می‌شوند.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان جمعیت عشایر استان اصفهان را بالغ بر ۱۱ هزار خانوار و حدود ۵۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: عوامل امدادی و خدمات رسان با هماهنگی اداره کل امور عشایر و محوریت فرمانداری شهرستان‌ها در طول مسیر کوچ نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز مانند آبرسانی، بازگشایی ایل راها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وکنترل بیماری‌های دام و طیور اقدام می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248433

مهمترین اخبار ایران و جهان: