نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 10:30

نجات آب به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مشگین‌شهر- طرح ملی «داناب» با رویکرد آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و همت جمعی آنها برای نجات آب از بحران شکل‌ گرفته در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح ملی «داناب» که با همت مدیریت آب شهرستان مشگین‌شهر و با حضور دانش‌آموزان صبح دوشنبه در یک بازدید علمی انجام شد، مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی «داناب» این است تا دانش‌آموزان در مسیر نجات آب از وضعیت بحرانی تلاشی گسترده انجام داده و آگاهی‌بخشی را به نسل‌های آینده مد نظر قرار دهیم.

ارسلان فرجی تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان با فرآیند تولید، توزیع و نحوه مصرف آب آشنا شده تا با دیدن این فرآیند سخت و دشوار خود و خانواده‌هایشان را از مصرف بیهوده آب و هدررفت آن مطلع و آگاه سازند.

وی گفت: آب شهر مشگین از طریق خیاوچایی و در قالب تأسیسات آبگیری به ظرفیت ۳۵۰ لیتر در ثانیه انجام می‌شود تا بعد از انتقال به تصفیه‌خانه و انجام مراحل مختلف آب شرب اهالی به شکل کیفی و سالم به دست آنها برسد.

مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر افزود: تصفیه‌خانه آب شرب مشگین بعد از اجرای خطوط انتقال آب به دست آمده را در مراحل مختلف تصفیه می‌کنند که طول مسیر انتقال ۱۳ کیلومتر است و ما دانش‌آموزان را با این مسیر و نحوه انتقال به تصفیه‌خانه آشنا کردیم.

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سالن تصفیه‌خانه آب شرب فرآیند متعددی نظیر هوادهی، اختلاط آرام، ته‌نشینی و سایر مراحل انجام می‌شود تا آب سالم و با کیفیت به دست اهالی برسد.

وی به وضعیت خشکسالی و شرایط نامناسب ذخیره آب به دنبال کم بارشی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم و انتظار می‌رود همشهریان نسبت به رعایت الگوهای صرفه‌جویی دقت و توجه لازم را داشته باشند.

مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر اضافه کرد: در مشگین‌شهر نیز در قالب طرح ملی «داناب» سعی کردیم تا دانش‌آموزان را با برگزاری کلاس‌ها، اردوها و بازدیدهای متعدد با فرآیند تولید، توزیع و انتقال آب آشنا کنیم تا آنها بتوانند بیش از گذشته در نجات آب به عنوان یک مسئولیت اجتماعی ورود پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213033

مهمترین اخبار ایران و جهان: