نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:00

جشن های زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی آغاز می شود

بیرجند-جشن های مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در خراسان جنوبی با حضور خادمان حرم رضوی از فردا سوم خرداد در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزده سال است که در ایام دهه کرامت مردم خراسان جنوبی میزبان خدام حرم رضوی در قالب جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هستند.

امسال با استقبال از خدام بارگاه رضوی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند، از فردا عطر حرم امام رضا (ع) یک بار دیگر فضای خراسان جنوبی را معطر می‌کند و کاروان خادمان حرم رضوی از سوم تا دهم خردادماه با حضور در ۱۱ شهرستان و ۵۰ شهر و روستای استان فضای معنوی در نقاط مختلف خراسان جنوبی ایجاد می‌کنند.

به گفته حامد عرب زاده، دبیر شانزدهمین جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خراسان جنوبی، جشن‌های مردمی دهه کرامت با حضور خادمان بارگاه ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در قالب کاروان خدام حرم رضوی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خدام رضای در همه زندان‌ها، پادگان‌ها و مراکز نظامی، دفتر ائمه جمعه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان حضور خواهند یافت.

عرب زاده با اشاره به اینکه کاروان خدام بارگاه منور ثامن‌الحجج (ع) در قالب دو گروه و هر گروه شامل یک روحانی و سه خادم حامل پرچم، قاری و مداح خواهد بود، ادامه داد: جشن محوری و موعد عاشقان امام هشتم (ع) در استان روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه ایام دهه کرامت در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید در استان برگزار می‌شود، گفت:.ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، کاربردی سازی سبک زندگی رضوی و ایجاد فضای معنوی و شور و نشاط اجتماعی از اهداف مورد نظر در این زمینه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232933

مهمترین اخبار ایران و جهان: