نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 22:25

اسناد بیشتری علیه فساد احتمالی بایدن رو می‌شود

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال اسناد بیشتری در خصوص اتهامات قضایی رئیس‌جمهور فعلی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید اسناد بیشتری در پرونده جنایی علیه رئیس‌جمهور این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که به او اجازه دسترسی به اسناد اضافی «اف بی آی» داده خواهد شد، اسنادی که حاوی اتهامات احتمالی علیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمان معاونت رئیس جمهوری وی خواهد بود.

این مقام مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که پلیس فدرال این کشور به او اجازه دسترسی به این اسناد اضافی را خواهد داد.

اوایل این ماه، قانونگذاران کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به فرم دسترسی پیدا کردند که از سوی پلیس فدرال برای ضبط اطلاعات از منابع انسانی محرمانه استفاده می‌شود. این فرم نشان می دهد که جو بایدن، در زمان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک طرح رشوه دهی مشارکت داشته است.

پیشتر «کریستوفر رای» رئیس اف‌بی‌آی، موافقت کرده است که گزارشی از تحقیقات مربوط به خانواده بایدن را در روز دوشنبه به قانون‌گذاران کنگره ارائه کند.

گفته می شود گزارش مورد بحث دربرگیرنده اطلاعات تایید نشده ای است که از سوی یک خبرچین در ژوئن ۲۰۲۰ به پلیس فدرال آمریکا ارائه شد. در این گزارش موضوع دخالت جو بایدن در یک طرح رشوه برای تغییر سیاست آمریکا در ازای دریافت ۵ میلیون دلار در دوران معاونت ریاست جمهوری مطرح شده است.

پیش از این، در ۳۱ می، رئیس «اف بی آی» به «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که اف بی آی نمی تواند گزارش مورد نظر را به کنگره آمریکا تحویل دهد، اما ممکن است به کومر و سناتور چاک گراسلی، اجازه رویت آن را بدهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281277

مهمترین اخبار ایران و جهان: