نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 22:38

تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس برای اورژانس در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان اورژانس کشور به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر عصر امروز شنبه ضمن سفر به شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگرچه موافق زایمان در آمبولانس نیستیم و بر برنامه‌ریزی برای زایمان تاکید داریم ولی پارسال به دلایل مختلف ۲ هزار نوزاد در آمبولانس‌ها در نقاط مختلف کشور متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۴۰۰ مأموریت اورژانس هوایی برای نجات مادران باردار و انتقال آن‌ها به بیمارستان انجام شده است، افزود: برای نیروهای فوریت‌های پزشکی نیز آموزش‌های لازم ارائه شده تا بتوانند برای مردم خدمتگزار خوبی باشند.

میعادفر به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس و ایجاد مشکل برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در انجام مأموریت با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: توسعه اورژانس موتوری برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای مدیریت زمان و سرعت عمل در اجرای مأموریت‌ها ضروری است، به همین منظور کمک‌هایی برای به روز رسانی تجهیزات به این دانشگاه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291133

مهمترین اخبار ایران و جهان: