نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 21:17

آغاز رزمایش نظامی مشترک فیلیپین و آمریکا/ چین هشدار داد

فیلیپین و آمریکا امروز رزمایش نظامی مشترک و گسترده ای را آغاز کردند؛ تمرین های نظامی ۳ هفته ای که هشدار چین را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپین و آمریکا امروز دوشنبه رزمایش نظامی گسترده ۳ هفته‌ ای را با نام «سالاکنیب» (Salaknib) به معنی «سپر» در «فورت ماگزایسای» (Fort Magsaysay) بزرگترین پایگاه نظامی فیلیپین آغاز کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در این رزمایش حدود ۳ هزار پرسنل از ارتش فیلیپین حضور دارند.

مرحله اول این رزمایش سالانه تا ۴ آوریل ادامه خواهد داشت و مرحله دوم برای ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

هدف از این رزمایش تقویت همکاری میان نیروهای فیلیپینی و آمریکایی در طیف وسیعی از از عملیات های نظامی ادعا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تمرینات نظامی مذکور به ویژه بر پدافند هوایی و دفاع در برابر عملیات خط ساحلی تحت سناریوهایی که شامل حفاظت از فیلیپین در برابر تهاجم خارجی ادعایی است، متمرکز خواهد شد.

در همین ارتباط؛ سفارت چین در کشور فیلیپین با صدور بیانیه‌ ای در خصوص همکاری نظامی مانیل با ایالات متحده هشدار داد و اعلام کرد که این همکاری در راستای منافع ژئوپولتیکی واشنگتن به شمار می رود.

چین بر سر حدود ۱.۳ میلیون مایل مربع از دریای جنوبی چین و تقریباً اکثر جزایر واقع‌ شده در آن، ادعای مالکیت بلامنازع دارد که اسپراتلی را نیز شامل شده و ۱۰۰ جزیره کوچک دارد که فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان بر سر تمام یا بخشی از آن ادعای مالکیت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091333

مهمترین اخبار ایران و جهان: