نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 15:40

اصول مناسب‌سازی در مبلمان شهری گلستان رعایت نشده است

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده، گفت: اصول مناسب‌سازی در مبلمان شهری بسیاری از مناطق گلستان رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعداز ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نکته اول که برای رفاه معلولان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مربوط به بحث مناسب سازی مبلمان شهری است که در قانون حمایت از معلولان به عنوان یک تکلیف برای مدیران درج شده است.

استاندار گلستان گفت: فارغ از وظیفه مندی بخش دولتی، بخش خصوصی هم هنگامی که به سراغ ساخت و ساز می‌رود باید با نظارت نهادهای مرتبط، مباحث مناسب سازی را در دسترسی به طبقات و رمپ ها رعایت کند.

وی ادامه داد: در بازدید از بخش‌هایی از استان مشاهده شد که اصول مناسب سازی برای معلولان به هیچ وجه رعایت نمی‌شود که در خصوص تعدادی از آنها به صورت حضوری تذکراتی برای اصلاح داده شده است.

زنگانه گفت: با توجه به تکثر مناطق نامناسب در مبلمان شهری، مقرر شد موضوع به صورت ویژه و در قالب یک فرآیند مناسب در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای اشتغال معلولان و سایر افراد زیر چتر نهادهای حمایتی استان ویژه نگری خوبی برای تسهیلات دیده شده است.

وی گفت: در تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهور، وام تبصره ۱۶ و وام تبصره ۱۸ ظرفیت‌های مناسبی برای حمایت از معلولان در نظر گرفته شده است.

زنگانه افزود: توزیع منابع و تسهیلات دارای ایراداتی بود که آسیب شناسی شده است و انشالله رویه حمایت از اشتغال معلولان تقویت خواهد شد.

وی به گزارش بهزیستی گلستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما ضرورت دارد این موارد تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895077

مهمترین اخبار ایران و جهان: