نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 14:42

آمادگی 23 هزار پایگاه بسیج جامعه زنان برای اهدای خون

جمعی از بانوان بسیجی در سراسر کشور طی فراخوان انجام شده به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و برای امر خداپسندانه اهدای خون در پویش مهر فاطمی قدم پیش گذاشتند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مینا بیابانی، رئیس بسیج جامعه بانوان کشور صبح امروز به همراه معاونان و جمعی از بسیجیان جامعه زنان با حضور در انتقال خون استان تهران به پویش مهر فاطمی پیوست. 
 
وی در این خصوص،گفت: پویش مهر فاطمی که در فاصله زمانی بین شهادت حضرت فاطمه(س) تا میلاد این بانوی مکرمه توسط سازمان انتقال خون و طی تفاهمی با بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، مورد حمایت و استقبال خواهران بسیجی قرار گرفت و امیدوارم بانوان بسیجی در این پویش نیز همچون همیشه حماسه آفرین و تاثیر گذار باشند و نور امید و نشاط را به دل خانواده ها بتابانند و هر یک جان سه بیمار را نجات دهند. 
 
 بیابانی افزود: امروز ۲۳ هزار پایگاه مقاومت خواهران در سراسر کشور در پویش مهر فاطمی شرکت می‌کنند. 
 
وی با تاکید بر جو همدلی در زمان پاندمی کرونا گفت: آن روزها به خاطر احساس اضطراری که وجود داشت استقبال شایان توجهی توسط بانوان شد و از آن به بعد بسیج جامعه زنان در پویش‌های اهدای خون متعددی شرکت کرد و امروز مشارکت جامعه بسیجی در امر اهدای خون نهادینه شده است و مابقی اقشار و حتی برادران با اعلام پویش‌ها برای اهدای خون حضور پیدا می‌کنند. 
 
رئیس بسیج جامعه بانوان کشور افزود: گرچه استقبال بانوان بسیجی از اهدای خون بیشتر شده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب اهدای خون بانوان در کشور فاصله داریم و شاید سبک زندگی وضعیت فیزیولوژی و تغذیه بانوان و بعضی باورهای نادرست سبب شده است که تعداد بانوانی کمتری برای اهدای خون پیش قدم شوند. 
 
بیابانی با اشاره به مشاهدات میدانی و گزارشهای رسیده از استانها در مورد مشارکت بانوان بسیجی گفت: لازم است کار تبلیغی بیشتری برای آگاه سازی مردم نسبت به اهدای خون و اهمیت معنوی و ثمرات سلامت محور آن صورت گیرد و با فرهنگسازی مناسب، ترس بانوان نسبت به اهدای خون برطرف شود. 
 
وی از اشتیاق بانوان بسیجی نسبت به اهدای خون خبر داد و گفت: تبلیغات و آموزشهای فراگیرتری در باب سلامتی بانوان و احراز شرایط اهدای خون برای ایشان باید انجام گیرد و پایش سلامت و تغذیه آنان و نحوه کسب شرایط تغذیه مناسب برای رسیدن بانوان به سطح سلامتی مناسب باید مد نظر قرار گیرد. 
 
وی تاکید کرد: اهدای خون ضمن نجات بخشی برای دریافت کننده، بهره و رضایت معنوی قابل توجهی برای اهداکننده دارد که می‌تواند انگیزه مهمی برای اهدای خون باشد و باید شرایطی فراهم شود تا بانوان و مادران که تأثیر گذار ترین قشر در ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند در امر اهدای خون نیز موثر بوده مشارکت کنند.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625477

مهمترین اخبار ایران و جهان: