نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 13:54

جشن امید و اقتدار دهه فجر در ۴۰۲ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر با عنوان جشن امید و اقتدار در ۴۰۲ بقعه متبرکه گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را آرمان شهدا و صالحان دانست و اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با همکاری هیئت امنای امامزادگان و مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان برنامه‌های متعددی برای تکریم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر تدارک دیده اند. 

وی از از برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با عنوان جشن امید و اقتدار از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با غبارروبی بقاع متبرکه و عطر افشانی مزار دو هزار و ۲۹۶ شهید آرمیده در ۲۵۵ بقعه گیلان آغاز می‌شود. 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، چراغانی، آذین‌بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه در ایام الله دهه فجر و پخش آواهای ماندگار و خاطره‌انگیز در ایام پیروزی انقلاب از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در جشن پیروزی سالگرد انقلاب است. 

تدینی با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم از سه سال گذشته در روز دوازدهم هر ماه با هدف ارائه خدمات اجتماعی و کمک معیشتی به افراد کم بضاعت مجاور آستان امام زادگان بیان کرد: قرار دوازدهم بهمن ماه جاری نیز به صورت سراسری در همه شهرستان‌ها وبه صورت محوری در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

به گفته وی، در طرح قرار دوازدهم بهمن ۱۴۰۲.۹۸۲ بسته معیشتی به ارزش ۸۵۶ میلیون تومان به همراه ۱۵۵ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه بین جامعه هدف این طرح توزیع می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برای دهه فجر امسال مانور سلامت و ویزیت رایگان در ۱۹بقعه متبرکه گیلان تدارک دیده شده، گفت: خیمه معرفت با عنوان خیمه انقلاب در ۱۳ بقعه شاخص گیلان راه اندازی می‌شود و با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی از زائران پذیران خواهد شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655677

مهمترین اخبار ایران و جهان: