نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 12:54

ثبت ۵ هزارو ۳۰۲ واقعه ولادت در ایلام

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری، ۵ هزار و ۳۰۲ واقعه ولادت در استان ایلام ثبت شده است.

نجم الدین خسروی مدیرکل ثبت احوال ایلام، صبح چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۹ ماهه اول امسال، هزارو ۳۰۲ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۴۱ ولادت پسر و ۲ هزار و ۵۶۱ ولادت دختر بوده است و در هر ماه ۵۸۹ ولادت در استان رخ می‌دهد.

وی افزود: آمار وفات ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹۵۵ مورد بوده است که از این تعداد یک هزار و ۱۲۶ نفر آقا و ۸۲۹ نفر خانم بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام ادامه داد: آمار ازدواج در این مدت ۲ هزار و ۹۲۱ واقعه بوده است و در ماه ۳۲۴ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار درخواست کارت هوشمند ملی و ۲۵ هزار جلد تعویض شناسنامه دست نویس به شناسنامه مکانیزه سیستمی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: آمار ولادت امسال نسبت به سال گذشته حدود یک درصد و آمار ازدواج حدود ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۱۰ اسم اول پسرها حسین، رایان، علی، آراد، آی هان، امیرحسین، امیرعلی، کیان، ابوالفضل و فراوانی ۱۰ اسم اول دخترها فاطمه، رستا، ماهلین، زهرا، پناه، هانا، نیلا، آوا، زینب و آنیل بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633077

مهمترین اخبار ایران و جهان: