نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:41

اقدامات محور مقاومت باعث سردرگمی هیئت حاکمه آمریکا شده‌‌ است

امام جمعه باشت با اشاره به اقدامات اخیر محور مقاومت گفت: اقدامات محور مقاومت باعث سردرگمی هیئت حاکمه آمریکا شده‌‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت الاسلام امید گنجه‌ای در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: این روزها نسل جوانان و نوجوانان ما هم می‌توانند این دستاوردها را ببینند که در فاصله کمتر از دو هفته ما ۴ ماهواره را به وسیله دو ماهواره بر به فضا ارسال کردیم. آمریکا و سه کشور غربی بیانیه دادند و این حرکت علمی را محکوم کردند و بهانه‌شان هم این بود که فناوری می تواند ماهواره را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار بدهد مع‌الاسف برای آن‌ها و خوشبختانه برای مردم یک موشک دوربرد است که چند هزار کیلومتر را می تواند مورد اصابت قرار دهد.

وی گفت: واکنش عصبی که این‌ها داشتند پیام‌هایی دارد اول اینکه بعد از ۴۵ سال تحریم، تهدید و فشار برای آن ها خیلی سخت است که یک کشوری ۴۵ سال تحریم باشد و این گونه پیشرفت کند.

گنجه‌ای افزود: چرا این ها عصبی شدند چون ایران و انقلاب اسلامی اثبات کرد هم می‌توان استقلال سیاسی داشت و هم می توان به آمریکا و غرب نه گفت.

وی افزود: این‌ها یک قاعده کلی در دنیا به همه‌ ملت‌های دنیا املا کرده بودند که اگر می خواهید پیشرفت کنید باید زیر سلطه و سیطره غرب باشید ایران چنین تفکری را شکست.

این خطیب جمعه ادامه داد: در مورد فضایی و هسته‌ای یک تاکتیک دارند که در بین مردم ما کارها را پایین جلوه دهند همچنین جوسازی و ایران هراسی می‌کنند ایجاد دوگانه‌های دروغین کرده همان طور که در انرژی هسته دوگانه هسته‌ای معیشتی را راه انداختند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مدتی  دوگانه فضایی-معیشتی را بیان می کنند می‌گویند ایران میلیاردها دلار خرج می کند تا بتواند یک ماهواره را به فضا پرتاب کند.

خطیب جمعه باشت افزود: دانشمندان ما در مستندی صحبت می کردند که علم فضایی ما کاملا بومی است در بعضی موارد از تجربه هایی استفاده شده اما صفر تا صد آن بومی است.

وی گفت: پرتاب چهار ماهواره در دو هفته و تقارن آن با دهه فجر برخی معادلات هیئت حاکمه آمریکا را بر هم زده است.

حجت الاسلام گنجه‌ای بیان کرد: به گفته سید حسن نصرالله که گفت ما در میدان به شما جواب خواهیم داد و شروع جواب دادن حزب الله به اسرائیل همین موشک‌ها بود.

وی ادامه داد: حملات انصارالله به کشتی‌های تجاری و نظامی که در باب المندب و دریای سرخ که راهی اسرائیل هستند حملات مقاومت عراق که البته گروه‌های مختلفی هستند.همه‌ این ها بروز اختلاف را در هیئت حاکمه آمریکا به وجود آورده که آیا اساساََ در این جبهه‌ای که از جنوب یمن تا شمال ایران تا شمال عراق و سوریه پراکنده شده و این هم بی‌تدبیری خودشان بوده که داعش را پرورش داده‌اند و یک‌ مانور واقعی محور مقاومت انجام داد و رشد کرد و امروز خاری در چشم اسرائیل شده است.

وی ادامه داد: از طرفی مقاومت جامع مردم فلسطین و بی مانند مردم فلسطین فضا را برای اسرائیل به جایی رسانده که در خبرها گفتند اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس خواهد شد.

خطیب جمعه باشت اظهار داشت: حمله به برج ۲۲ اردن یک حمله ویژه بود ۱۷۰ حمله در این صدو چند روز از سمت مقاومت سوریه و عراق به آمریکا شد وقتی این حمله به آمریکا در اردن شد صدای آن‌ها در آمد بهانه می کنند که سه سرباز بود نه یک پایگاه تقریبا سری با پدافند هوایی کاملا پیشرفته آن هم در کشور اردن لذا مقاومت این را هدف قرار داد و چالشی برای آمریکا شد.

وی عنوان کرد: امروز اردن، عمارت و عربستان یک شریان زمینی به سمت اسرائیل را باز کردند اینکه مقاومت خاک اردن را هدف قرار داد پیام را به این سه کشور عربی و اسرائیل بدهد که شما اگر از زمین هم بخواهید به اسرائیل کمک کنید ما وقتی توانایی داریم پایگاه نظامی شما را بزنیم قطعا این توانایی را داریم که ماشین‌های سنگین شما که حامل غذا، دارو و آذوقه برای اسرائیل است را هم مورد اصابت قرار دهیم.

وی در پایان گفت :انقلاب اسلامی و بعثت دو شباهت دارند اول عزت آفرینی و دوم عبرت آموزی و اسلام به ما عزت و پیشرفت داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657933

مهمترین اخبار ایران و جهان: