نیوز سیتی!
20 تیر 1401 - 20:57

جشنواره‌ای با طعم تمشک/ برندسازی در دستور کار است

کیاشهر- نخستین جشنواره تمشک با نمایش ۶۰ نوع غذای تهیه شده از این میوه در بندر کیاشهر برگزار و شرکت کنندگان بر لزوم توجه به غذاهای سنتی و برند سازی تأکید کردند. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- الهام حیدری: غذا مقوله‌ای مهم که از زمان پیدایش انسان مورد توجه بوده است و اینکه چه نوع غذایی خورده و از چه موادی برای پخت آن بهره گرفته شود به منطقه و فرهنگ آن بستگی دارد. اما ارزش غذایی هر غذایی موضوعی است که در تمام دنیا مورد توجه افرادی بوده که به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهند. خبرگزاری مهراما امروزه با گسترش استفاده از غذاهای آماده و فست فودها که ارزش غذایی خاصی ندارند علاوه بر بروز انواع بیماری‌های گوارشی شاهد از بین رفتن برخی سنت‌های همانند دور هم نشستن خانواده و صرف غذا هستیم. فستفودهانخستین جشنواره تمشک که به همت شهرداری کیاشهر از دوازدهم تا نوزدهم تیرماه برگزار شد بهانه‌ای شد تا مردم بار دیگر با غذاهای سنتی و محلی گیلان البته این بار با طعم تمشک آشنا شوند تا شاید تلنگری باشد که غذاهای سنتی جای فست فودها و غذاهای بی نام و نشان را بگیرد. فستفودهابهره گیری از تنوع غذایی در گردشگری بهره گیری از تنوع غذایی در گردشگریبهره گیری از تنوع غذایی در گردشگریونوشه خراط یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برپایی اینگونه جشنواره برای نخستین بار در بندر کیاشهر قابل تقدیر است زیرا در هر منطقه‌ای پدیده‌های خاص همانند غذاهای سنتی و محلی بوده که منحصر به همان منطقه است. ونوشهخراطخبرنگار مهروی با اشاره به اینکه امروز جهان به ارزش غذاهای بومی و سنتی پی برده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری سلامت از آن به صورت بهینه بهره برداری می‌کند، ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشت که طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده غذای ایرانی در جهان بی نظیر است و حتی کارشناسان تغذیه جهان نیز به این امر واقف هستند. صدف نصیری از دیگر شرکت کنندگان این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به غنی بودن تمشک و مواد تشکیل دهنده غذاهای بومی و محلی و جذب گردشگر، ادامه داد: برپایی این جشنواره کمک می‌کند تا ذائقه مردم شناسایی شده و غذاهای محلی و بومی به لیست غذای رستوران‌ها بازگردد. خبرنگار مهربرند سازی تمشک به نام کیاشهر برند سازی تمشک به نام کیاشهربرند سازی تمشک به نام کیاشهرشهردار بندر کیاشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کیاشهر ظرفیت‌های بسیاری برای برند سازی دارد که در گام اول این جشنواره برگزار شده است. مرتضی عاطفی با بیان اینکه با وجود ۱۵۰۰ هکتار پارک ملی که گیاه تمشک به صورت خودرو در آن رویش می‌کند، اضافه کرد: این ظرفیت بندر کیاشهر را به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق رویش تمشک در گیلان تبدیل کرده است. عاطفی با تاکید بر اینکه این شهر می‌تواند مقاصد و اهداف گردشگری باشد که مغفول مانده است، گفت: جشنواره تمشک با هدف معرفی صنایع دستی، غذاها شیرینی‌ها و دسرهای مرتبط با این میوه پرخاصیت راه اندازی شده است. وی با اشاره به اینکه سالانه جشنواره‌های مختلفی در نقاط مختلف کشور و حتی جهان برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما این است تا جشنواره تمشک در آینده به صورت استانی و حتی بین المللی برگزار شود. المللیعاطفی با تاکید بر اینکه برندسازی شهری در راستای جذب گردشگر با هدف ایجاد سرمایه‌های اجتماعی و اشتغال و فضای شاد از دیگر اهداف این جشنواره است، افزود: در این جشنواره ۶۰ نوع غذا با طعم تمشک با ۲۵ شرکت کننده به نمایش گذاشته شده است. برندسازی
منبع: مهر
شناسه خبر: 429277

مهمترین اخبار ایران و جهان: