نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 15:40

درگیری شکارچیان با ماموران در میانکاله

بهشهر- رئیس تالاب بین المللی و ذخیره گاه زیستکره میانکاله از درگیری تعدادی از شکارچیان هفته قبل با ماموران خبر داد و گفت: یک مامور با پاروی قایقرانی زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کلانه گفت: تعدادی از شکارچیان روز دوشنبه هفته قبل در منطقه آشوراده با مأموران مرزبانی درگیر شدند و بر اساس شنیده‌ها یک مأمور با پاروی قایقرانی زخمی شد.

وی افزود: این شکارچیان ابتدا به سمت قایق لایروبی که در خلیج گرگان قرار داشت شلیک کردند که با گزارش مردمی، مأموران مرزبانی به منطقه اعزام شدند اما شکارچیان گستاخ به سمت این مأموران نیز حمله کردند.

کلانه با بیان اینکه شکارچیان اسفند ماه پارسال نیز به دفعات حتی با سلاح گرم به محیط بانان حمله کرده بودند، ادامه داد: این شکارچیان پارسال به خود من که در قایق مشغول گشت زنی بودم شلیک کردند که گلوله به تلفن همراه من اصابت کرد

رئیس تالاب بین‌المللی وذخیره‌گاه زیستکره میانکاله افزود: حمله شکارچیان غیرمجاز به محیط بانان در طول سال و به کرات اتفاق می‌افتد و برای حل این مشکل نهادهای سیاسی و امنیتی باید با آنها و لیدرهای شکار برخورد جدی کنند.

کلانه با ابراز تأسف از جسارت و گستاخی مدوام شکارچیان، گفت: امسال تصمیم گرفته شد پس از اطلاع از فراخوان‌های شکارچیان، محیط بانان به همان منطقه اعزام شوند و پرندگان را از زیستگاه طبیعی‌شان دور کنند تا مورد هدف شکارچیان قرار نگیرند.

وی افزود: این اقدام راه حل نهایی نیست اما در شرایط کنونی فراری دادن پرندگان برای مدت کوتاه از زیستگاهشان تنها راه برای حفاظت از جان پرندگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960733

مهمترین اخبار ایران و جهان: