نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:41

۹ پروژه عمرانی درحوزه بهداشت و درمان شهرستان گناوه درحال اجرا است

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در یک سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان گناوه، سه پروژه افتتاح و ۹ پروژه نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عصمت حیدری بعد از ظهر شنبه در همایش سلامت برای همه در تالار بهزاد گناوه اظهار داشت: فرصت خدمت محدود است و با این فرصت و ظرفیتی که در اختیارداریم باید در راستای فراهم کردن شرایطی که دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی افراد را فراهم کند تلاش کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: خدمات ارائه شده دولت در حوزه سلامت این شهرستان بسیار گسترده است و با اعداد ارقام به طور کامل نمی‌توان گزارش کاملی از این خدمات داد و نیاز است تا به شکل ویژه ای اطلاع‌رسانی شود.

ارائه خدمات مختلف آموزش و درمانی

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: مراقبت‌های پزشکی برای گروه‌های سنی، جنسی و شغلی، نظارت بر صنوف و مشاغل مختلف، خدمات پیشگیرانه در حوزه بیمارهای واگیر و غیر واگیر، ویزیت‌های پزشکان عمومی و متخصص، آموزش سلامت، خدمات دارویی، نظارت بر درمان، درمان بیماری‌ها در دو بیمارستان امیرالمومنین و سوانح و سوختی شهرستان، عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها، خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و خدمات آموزش و تربیت دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه الزهرا بهیاری به عنوان تنها دبیرستان دخترانه استان بوشهر، آموزش و تربیت دانش آموزان بهورزی گوشه‌ای از خدمات ارائه شده حوزه سلامت و درمان به مردم شهرستان گناوه است.

وی گفت: در کنار همه این خدمات ارائه شده، دولت از توسعه زیرساخت‌های عمرانی نیز غافل نبوده و به همت مدیران پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و فرماندار شهرستان و مسئولان شهرستان در یک سال اخیر اقدام‌های خوبی در شهرستان انجام گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه در سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اضافه کرد: سه پروژه افتتاحی در سال گذشته شامل پانسیون پزشک مال خلیفه در هفته دولت و خانه بهداشت روستای مال محمود و آزمایشگاه مرکزی شهرستان در دهه فجر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیدند.

وی بیان کرد: پایگاه سلامت روستایی سربست- مال قائد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز خدمات جامع سلامت روستای محمدی با ۵۵ درصد پیشرفت، پانسیون پزشک- ماما و پانسیون سرایداری مرکز روستای محمدی، پانسیون پزشک- ماما و پانسیون سرایداری مرکز چهار روستایی با ۹۰ درصد پیشرفت، پایگاه سلامت شهری امام موسی کاظم (ع) با پیشرفت ۸۰ درصد پیشرفت، پایگاه شهری شماره دو اورژانس ۱۱۵ خیر ساز با ۶۰ درصد پیشرفت و پانسیون پزشکان متخصص بیمارستان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، از جمله پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اضافه کرد: خرید و تجهیز ۶ دستگاه دیالیز توسط دانشگاه علوم پزشکی، خرید دستگاه بیهوشی بیمارستان امیرالمومنین (ع)، جذب ۱۲ متخصص و فعال کردن تمامی تخصص‌ها در بیمارستان گناوه بخش دیگری از عملکرد این حوزه در شهرستان است.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و توجه ویژه فرماندار شهرستان ناوه به حوزه بهداشت و درمان شهرستان گفت:: در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه سلامت و درمان این شهرستان اختصاص یافت که فرایند و حرکتی بسیار خوبی در این حوزه بود و امیدواریم این فرایند تداوم داشته باشد تا بتوان با همکاری‌های همه مسئولان چالش‌ها و موانع حوزه سلامت را برطرف کنیم.

گناوه نیازمند دستگاه ام. آر. آی است

امام جمعه موقت گناوه در این همایش اظهار داشت: مسئله سلامت جز اولین مسائل مهم زندگی جوامع بشری است و در کنار امنیت از مسائل درجه یک هر کشور بوده و هر دو مقوله بسیار مهم هستند.

۹ پروژه عمرانی درحوزه بهداشت و درمان شهرستان گناوه درحال اجرا است

حجت الاسلام علی عابدی با اشاره به اهمیت سواد سلامت گفت: سواد سلامت از مؤلفه‌های مهم و مؤثر در سلامت همگانی است و باعث توانمند سازی افراد و ایجاد نقش فعال در تغییر محیط و اثرگذاری در حوزه سلامت می‌شود و لذا باید سواد سلامت خود را بالا ببریم.

وی بیان کرد: خدمات زیادی در شهرستان گناوه در زمینه بهداشت و درمان در طول انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم صورت گرفته است اما این شهرستان نیازمند توجه و کمک بیشتر است که یکی از این نیازمندی‌های اصلی مردم دستگاه ام. آر. آی است.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: نبود دستگاه ام. آر. آی در شهرستان گناوه باعث شده تا مردم شهرستان با سختی‌های فراوان به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند و لذا نیازمند کمک و مساعدت تیم بهداشت و درمان در توجه ویژه به این امر هستیم..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192533

مهمترین اخبار ایران و جهان: