نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 19:26

پیش بینی بارش باران و تگرگ در استان قزوین/ دستگاه های امدادی آماده باشند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در ساعات بعد از ظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، در برخی از مناطق استان شاهد بارش باران همراه با تگرگ خواهیم بود.

یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان طی روزهای پیش رو اظهار کرد: امروز و فردا (شنبه ۱۶ اردیبهشت) وضعیت جوی هوا پایدار و آسمان صاف است.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، با گذر امواج تراز میانی جو، در برخی از مناطق استان شاهد بارش باران همراه با تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین رشد ابرهای همرفتی در فصل بهار را یکی از علل بارش رگباری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل بهار با رشد ابرهای همرفتی روبه رو هستیم بارش رگباری باران در برخی از مناطق استان، شدت بیشتری خواهد داشت.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به پیش بینی بارش باران و تگرگ در برخی از مناطق استان، می طلبد دستگاه های خدمات رسان عمومی درون شهری و برون شهری جهت مدیریت حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جوی معلم کلایه، گفت: معلم کلایه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش ۶ میلی متری بوده است.

وی ادامه داد: بامداد امروز دمای هوا در شهرستان آوج، منفی یک درجه بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: روز گذشته حداکثر دما در شهرستان بوئین زهرا نیز ۲۵ درجه ثبت شده است.

شیخ الملوکی در پایان اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه دمای قزوین ۴ درجه و پیشینه دما ۲۳ درجه بالای صفر ثبت شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190833

مهمترین اخبار ایران و جهان: