نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 10:50

لندن میزبان رایزنی‌های سیاسی مقامات تاجیکستان و انگلستان

در پایان رایزنی‌های سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و انگلستان یادداشت تفاهم همکاری امضا و در مورد تداوم گفتگوی سازنده با هدف تقویت روابط، توافق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل وزارت امور خارجه انگلستان بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و تاجیکستان گفتگوی سیاسی برگزار شد.

هیئت تاجیکستان را «شرف شیرعلی‌زاده»، معاون نهاد دیپلماتیک این کشور و طرف مقابل را «لئو دوچرتی»، وزیر امور خارجه در امور اروپا و آمریکای شمالی انگلستان، بر عهده داشتند.

در جریان این گفتگو، دو طرف در مورد طیف وسیعی از موضوعات همکاری دوجانبه تاجیکستان و انگلستان در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجارت، آموزش و فرهنگ، آب و اقلیم، مبارزه با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی ماننند تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین قاچاق مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

ارتباطات بین پارلمانی، همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، وضعیت در افغانستان، ضرورت تقویت مرز‌ها و حمایت فنی از طرح‌ها و برنامه‌های تاجیکستان در زمینه انرژی «سبز» و اهمیت سازمان‌دهی سفرهای متقابل مقامات بلندپایه دو کشور از جمله دیگر موضوعاتی بود که در جریان این گفتگوی سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در پایان این گفتگوی سیاسی روسای هیات‌های دو کشور یادداشت تفاهم همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه تاجیکستان و انگلستان را امضا و در مورد تداوم گفتگوی سازنده با هدف تقویت روابط در زمینه‌های مورد علاقه دو جانب توافق کردند.

شایان ذکر است که در نتیجه همایش سرمایه‌گذاری مشترک تاجیکستان و انگلستان که اخیرا در لندن برگزار شد به دو طرف 23 سند مختلف همکاری به مبلغ بیش از 370 میلیون دلار امضا شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122577

مهمترین اخبار ایران و جهان: