نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 13:43

بیش از ۳۹ هزار البرزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

کرج- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از توانمندسازی بیش از ۳۹ هزار البرزی در سال گذشته از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد غفاری پیش از ظهر چهارشنبه در اولین نشست شورای اداری که با محوریت برنامه ریزی جهت اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: با همت و تلاش خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای استان؛ در سال گذشته ۳۹ هزار و ۶۷۵ نفر البرزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سطح استان فرا گرفتند.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها در راستای توانمندسازی اقشار مختلف استان، تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص و رفع مشکل بیکاری صورت گرفته که از این مقدار، ۱۸ هزار و ۲۰۱ نفر دوره معادل ۳ میلیون و ۷۲ هزار و ۳۸۶ نفرساعت در بخش دولتی اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز تصریح کرد: آموزش‌های بخش دولتی در مراکز ثابت، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، روستا، پادگان، زندان، عشایری، صنایع (ضمن کار، اصناف، جوار و بین کارگاهی)، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، دانشگاه‌ها، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، مهارت آموزی در محیط کار و قرارگاه‌های اجتماعی استان برگزار شده است.

وی گفت: علاوه بر آموزش در کارگاه‌های آموزشی بخش دولتی، بیش از حدود ۴۶۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند که بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

غفاری در تشریح عملکرد آموزشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان افزود: در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، جمعاً ۲۱ هزار و ۴۷۴ نفر معادل ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۴۷ نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این آموزشگاه‌ها بهره مند شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و تلاش مضاعف در سال پیش رو؛ شاهد تحول در ارائه آموزش‌های مهارتی، اجرای دقیق اهداف و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین تحقق شعار سال مقام معظم رهبری خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129233

مهمترین اخبار ایران و جهان: