نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:21

برگزاری افطاری ساده در روستای ده عباس اسلامشهر

به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم افطاری ساده در روستای ده‌عباس اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) سفره افطاری در روستای ده‌عباس با همکاری روستاهای کرک و ملک آباد از حاشیه شهرستان اسلامشهر به مرکزیت روستای ده عباس با حضور پرچم متبرک حرم مطهر رضوی حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی(ع) برگزار شد.

ولی اله اصغری، دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: این سنت حسنه هر ساله در سطح شهرستان به صورت افطاری ساده به صورت یک بسته شامل( نان، پنیر، سبزی، خرما، آب و شیر) برگزار می‌گردید ولی امسال این سنت به سفره افطاری در سالن به نیت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیه‌السلام تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با همت خادمیاران و یاوران رضوی خواهر و برادر شهرستان و با همکاری شورا و دهیاری روستای ده عباس و با حضور اهالی محترم روستاهای ده عباس، کرک و ملک آباد به تعداد ۱۵۰۰ نفر و به نیت گسترش حسنه افطاری ساده برگزار کردند.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با بیان این که افطاری دادن از سنت‌های اهل بیت علیه السلام است، خاطر نشان کرد: در احادیث فراوانی از معصومین و پیامبر اکرم(ص) اهمیت و جایگاه افطاری دادن به مسلمان بیان شده که با همراهی مؤمنین بتوانیم در کنار هم با زبان روزه و در زمان‌ افطار با دعاهای خود فرج مولایمان صاحب الزمان(عج) را از خدا بخواهیم.

اصغری در ادامه افزود: این مراسمات استمرار و تداوم بیشتری در مناطق مختلف شهرستان به ویژه روستاهای اطراف خواهد داشت و در شب‌های آینده در آستان مقدس امامزاده عقیل علیه السلام موکب پذیرایی از شب زنده داران و احیا داران را خواهیم داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133733

مهمترین اخبار ایران و جهان: