نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:37

امینی: فوتبالیست‌ها با شکست‌هایشان قرارداد چند ده میلیاردی می‌بندند، به کشتی‌گیران اندازه پراید جایزه می‌دهند!

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت که شنیده می‌شود بعد از محاسبه پاداش مدال‌آوران با سکه دو میلیون تومانی، امسال پاداش قهرمان کشتی جهان اندازه یک خودروی پراید می‌شود.

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اردوی پیش روی آزادکاران که از امروز (دهم مرداد) در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود، اظهار داشت: اردوی پرفشاری را استارت خواهیم زد. تیم برای شرکت در مسابقات جهانی طبق چرخه مشخص شده و تمرینات آماده‌سازی زیر نظر کادرفنی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کشتی خودش را برای شرکت در دو رویداد مهم آماده می‌کند و نیاز به حمایت مسئولان دارد، گفت: این تفاوتی که امروز بین فوتبال و سایر رشته‌ها شاهدش هستیم، به هیچ عنوان خوب نیست. از یک طرف سختی و فشار بالایی که روی کشتی‌گیران در اردوهای تیم ملی وجود دارد را می‌بینیم و از سوی دیگر اخبار فوتبال و فصل نقل وانتقالاتش را می‌شنویم که با چه ارقامی بازیکنان به تیم‌های مختلف می‌روند، این اصلا ًمنصفانه نیست. افتخار فوتبال چیست؟ حضور در جام‌ جهانی و حذف از مرحله مقدماتی؟ اگر فوتبال نتیجه می‌گرفت، کسی صحبتی نمی‌کرد، آنها بابت افتخاری که کسب نکرده‌اند، حواله خودروی خارجی می‌گیرند و فوتبالیست درجه پنج و شش، 10 و 20 میلیارد قرارداد می‌بندد. رقم‌هایی که در موردشان صحبت می‌شود، باورپذیر نیست. آدم می‌ماند از این همه هزینه برای رشته‌ای که در آن نتیجه نمی‌گیریم.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: فوتبالیست این درآمدها را دارد اما به قهرمان کشتی، بابت کسب مدال طلای جهانی چه پاداشی داده می‌شود؟ 80 سکه طلا، اما آیا به نرخ روز؟ نه، سال گذشته سکه را برای قهرمانان 2 میلیون تومان حساب کردند و امسال گفته می‌شود 5 میلیون محاسبه می‌کنند و برمبنای آن پول می‌دهند، یعنی برای کسی که قهرمان جهان شده، 400 میلیون پاداش در نظر می‌گیرند، اندازه یک پراید. بعد فوتبالیست حواله خودروی خارجی چند ده میلیاردی را بابت عدم صعود از دور مقدماتی دریافت می‌کند. تازه پاداش کشتی‌گیران را هنوز هم نداده‌اند. این رفتارها بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند. می‌گویند فوتبال مخاطبش زیاد است، اما آیا زمانی که مسابقات جهانی و المپیک برگزار می‌شود، همه مردم درگیر آن نمی‌شوند و از طلا و مدال گرفتن بچه‌ها برای‌شان مهم نمی‌شود؟ مردم همه پیگیر کشتی هستند و این رشته را دوست دارند، در این رشته هم می‌توانیم قهرمان جهان شویم و چند بار پرچم ایران در مسابقات به اهتزاز درآید.

عضو کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: این تفاوت خوب نیست، تمرینات کشتی سخت و طاقت‌فرساست. کسی که بر سکوی جهانی قرار می‌گیرد از کل زندگی‌اش زده و یک سال زحمت کشیده، دوره قهرمانی هم آنقدر طولانی نیست. برای کشتی ناپدری‌اند. مدال‌ها و افتخاراتش را نمی‌بینند و عادت‌شان شده که هر سال از کشتی توقع داشته باشند، اما حمایت به هیچ وجه مناسب نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1421033

مهمترین اخبار ایران و جهان: