نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:11

صنایع کوچک آمار بیکاری در اردبیل را کاهش می‌دهد

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط در استان اردبیل بیشترین بار اشتغالزایی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ملی صنایع کوچک در اردبیل اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته حمایت از صنایع کوچک، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این هفته ملی تدوین و برنامه ریزی شده است تا از زحمات و تلاش‌های کارآفرینان و صنعتگران تقدیر و قدردانی شود.

وی از تشکیل کمیته برگزاری هفته ملی حمایت از صنایع کوچک در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: دیدار با امام جمعه اردبیل، بازدید از واحدهای تولیدی، معرفی و تجلیل از کارآفرینان برتر، برگزاری نشست صمیمی با صنعتگران، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام، تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و شهدا، برگزاری نشست و تور خبری با حضور اصحاب رسانه، تجلیل از خبرنگاران، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه اردبیل و اجرای مسابقات مختلف ورزشی و اردوهای فرهنگی از مهمترین برنامه‌های این شرکت برای گرامیداشت هفته ملی حمایت از صنایع کوچک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است، گفت: صنایع کوچک به دلیل سرمایه گذاری‌های پایین و درآمدزایی بالا، به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی شده و نقشی مهم در رونق تولید و افزایش اشتغال دارند.

علایی افزود: ۲۱ مرداد فرصتی است تا با توجه هرچه بیشتر به حوزه صنایع کوچک، به مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور ۲۱ مرداد ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک تصویب و نامگذاری شده است، تصریح کرد: تقدیر از سنگربانان اشتغال در استان زمینه ساز تشویق و ترغیب بیشتر آنان برای حفظ سیمای کار و اقتصاد در استان است تا بتوانیم در سال «مهار تورم و رشد تولید» بخشی از نیاز استان به اشتغال را در شهرک‌های صنعتی و صنایع تولیدی تأمین و ایجاد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428477

مهمترین اخبار ایران و جهان: