نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 09:41

فواد ایزدی: آمریکا درحال بررسی طرحی دیگر برای براندازی است

فواد ایزدی گفت: در چندماه گذشته شاید به‌نظر بیاید آمریکا مثل دوران اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی موضع ندارد. این در ظاهر قضیه است. اما در پشت پرده آنان فعال هستند تا طرح دیگری را در راستای براندازی جمهوری اسلامی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در بلوای پاییز سال گذشته اپوزوسیون جمهوری اسلامی با کمک حامیان غربی خود تمام تلاش و سعی خود را به کار بست تا سودا و آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را محقق سازد. اما پس از برخورد سنگین جریان معارض جمهوری اسلامی به بن‌بست ناکامی، باید دید که نقشه غرب در ظاهر و پشت پرده در قبال نظام جمهوری اسلامی چگونه خواهد بود. در این‌باره با فواد ایزدی پژوهشگر مطالعات آمریکا گفت‌وگویی داشتیم. 

از ابتدا به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند

ایزدی در ابتدا گفت: ۴۴ سال است که آمریکایی‌ها به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند. در این مدت آنان فعالیت‌های روانی بسیاری را انجام دادند که یکی از آن‌ها «تغییر رفتار» نام دارد. تغییر رفتار چنین می‌نمایاند که اولویت براندازی دیگر برای آمریکا چندان برجسته نیست و اگر تغییرات رفتاری صورت بگیرد مشکلات حل خواهد شد. موضوعات تغییر رفتار معمولاً هم حوزه‌هایی هستند که برای نظام قدرت ایجاد کرده مثل بحث هسته‌ای. این موضوع موجب شد در داخل برخی چنین بپندارند که اگر رفتار ما تغییر کند؛ مشکل با آمریکا حل خواهد شد در صورتیکه این یک چاه غفلتی بود که برخی از نیروهای خودی را گرفتار کرد.

هدف آمریکایی‌ها سقوط جمهوری اسلامی است

وی افزود: هدف آمریکایی‌ها سقوط جمهوری اسلامی است و در این راه از ابزار و روش‌های مختلفی استفاده خواهند کرد که یکی از این روش‌ها ایجاد دوگانگی و عملیات روانی در کشور است. در چندماه گذشته شاید به‌نظر بیاید آمریکا مثل دوران اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی موضع ندارد. این در محافل رسمی و ظاهر قضیه است چون تکرار شکست برای آنان قطعاً جالب نخواهد بود. اما در پشت پرده آنان فعال هستند و بخش‌های مختلف آنان مثل وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی بر روی کشور متمرکز هستند تا طرح دیگری را در راستای براندازی جمهوری اسلامی پیگیری کنند. 

 جمهوری اسلامی توانسته عقبه مردمی خودش را در طی این سال‌ها حفظ کند

این پژوهشگر بیان داشت: مردم ما در نقشه اغتشاش آمریکایی‌ها حاضر نشدند و اگر قرار بود مردم با این‌ها همراه باشند کار نظام سخت می‌شد. درصد قلیلی از افراد متأثر از تبلیغات آن‌ها شدند و در خیابان‌ها دست به آشوب زدند. ضمن اینکه حاضران در کف خیابان هم خود به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند، برخی مثل جوانان گول خورده‌اند و برخی دیگر نیروی مزدبگیر بیگانه هستند. یکی از امتیازات جمهوری اسلامی این است که توانسته عقبه مردمی خودش را در طی این سال‌ها حفظ کند و همچنان از حمایت طیف گسترده‌ای از مردم برخوردار باشد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494077

مهمترین اخبار ایران و جهان: