نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 19:01

گروه‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان در پایانه‌های مرزی مستقر شدند

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان از استقرار کارشناسان بهداشتی دامپزشکی همزمان با ایام اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد بعد از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در قالب گروه‌های عملیاتی همزمان با ایام اربعین در خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش تردد زوار امام حسین (ع) در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناسان بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است.

عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، نظارت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان یادآور شد: رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در موکب‌های اربعین حسینی تأثیر زیادی در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد.

وی گفت: ذبح دام در مواکب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام می‌شود، بنابراین تقاضا می‌شود موکب داران برای ذبح دام‌های خود به کشتارگاه‌های شهرستان مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471933

مهمترین اخبار ایران و جهان: