نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 14:40

دیدار رئیس جمهور ازبکستان با رئیس جمهور تاتارستان

رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به روسیه در شهر «قازان» با رئیس‌ حمهور تاتارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به روسیه در شهر «قازان» با «رستم مینیخانوف» رئیس‌ تاتارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در ابتدای این دیدار با خرسندی به نتایج بالای همکاری های مثمر ثمر در سال های اخیر اشاره و افزود: هم اکنون حجم مبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری ها بین دو کشور افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پارک فناوری شیمیایی-صنعتی «چیرچیق» در استان «تاشکند» با موفقیت فعالیت می‌کند و کارهای ساخت پارک فناوری در استان «جزخ» ادامه دارد.

میرضیایف افزود: همچنین پروژه های بزرگ تعاونی در صنایع شیمیایی و ماشین سازی اجر می‌شود. شعبه دانشگاه فدرال «قازان» در شهر «جزخ» فعالیت می‌کند.

طرفین به نتایج سومین نشست همکاری های بین منطقه‌ای بین ازبکستان و روسیه که روز قبل در شهر «قازان» برگزار شد، تاکید کردند. از جمله به موافقت نامه های ایجاد پارک های صنعتی جدید در مناطق ازبکستان با همکاری پارک های فناوری روسیه «آلابوغا» و «ماستر» اشاره شد.

در این دیدار مسایل اجرای پروژه های همکاری امیدوار کننده در فلزکاری، در زمینه اطلاع رسانی و ارتباطات، مسکن و خدمات عمومی و همچنین گسترش همکاری ها در حوزه های آموزشی، گردشگری و سیاست جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار در مورد پیشبرد پروژه های مشارکتی عملی در ابعاد کلیدی بر اساس «نقشه راه» مشترک توافق به دست آمد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و تاتارستان در سال 2022 میلادی از سطح 290 میلیون دلار فراتر رفته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529377

مهمترین اخبار ایران و جهان: